کد خبر: 317376
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
بازدید 140
پویش روانخوانی متون کهن گلی از باغ کهن در کانون شهرستان اسدآباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد در حاشیه‌ی برگزاری بیست‌ و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی اقدام به اجرای ویژه برنامه‌ی گلی از باغ کهن کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در پی اعلام دبیرخانه‌ی بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان و با هدف ترویج و توسعه کتابخوانی و روانخوانی متون و گنجینه‌های کهن فارسی و ارتقا سطح مطالعه و فهم و درک کتب گوناگون بین کودکان و نوجوانان، مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان اسدآباد با اجرای ویژه برنامه‌ی "گلی از باغ کهن" میزبان ۵۰ نفر از اعضای خود بود.

 در ابتدای این برنامه مژگان هادی مربی مسئول کانون اسدآباد ضمن خیر مقدم به حاضران مطالبی پیرامون داستان‌های کهن فارسی و نگارش آن‌ها توسط ادبا و نویسندگان تاریخ ادبیات کشور و هم‌چنین مفاهیم ارزشمند و پیام‌های تربیتی و اخلاقی موثر موجود در اینگونه داستان‌ها بیان کرد.

 ‏سپس تعدادی از مادران و اعضا اقدام به روخوانی از کتاب‌های فاخر ادبیات کهن موجود در کتابخانه هم‌چون گلستان سعدی، شاهنامه‌فردوسی و مرزبان نامه‌ کردند.

 ‏در پایان علاوه بر قصه‌گویی دوتن از مادران حاضر در برنامه، صدف فروتنان از اعضای کارگاه شاهنامه‌خوانی به قصه گویی داستان ضحاک ماردوش پرداخت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

  لازم به ذکر است در این برنامه از همه کودکان و نوجوانان و مادران فعال در این برنامه تقدیر به عمل آمد. 

گفتنی است مشابه این برنامه نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سامن و با حضور اعضای نوجوان دختر اجرا و کتاب‌های کهن موجود در این کتابخانه معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =