ارسال بیش از دوهزار اثر به سیزدهمین سوگواره عاشورایی

بیش از دوهزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سیزدهمین سوگواره عاشورایی قزوین ارسال شده است.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رویداد آیینی مذهبی، چهار دوره به‌صورت استانی و پس از آن ۸ دوره به صورت کشوری برگزار شد و اکنون در سیزدهمین دوره برگزاری خود با عنوان «ماه زخمی» برپا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین پس از پایان مهلت ارسال آثار در این زمینه گفت: در خرداد ۱۴۰۱ سیزدهمین فراخوان سوگواره عاشورایی کانون استان قزوین در سه بخش فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری (عکس و تصویرگری) و ادبی (داستانک و شعر) منتشر شد که رقابت قصه‌گویی در سطح استانی و سایر بخش‌ها در گستره سراسری پیش‌بینی شده است.

سیدعلی اکبر موسوی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از بخش‌های مختلف این سوگواره، از ارسال یک‌هزار و ۴۹۶ اثر عکس، ۳۱۶ اثر شعر، ۱۵۹ داستانک و ۳۳ اثر قصه‌گویی به دبیرخانه این رویداد سراسری خبر داد.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف قیام عاشورا، ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی، فراهم‌سازی امکان ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان در یک آیین سراسری را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره دانست.

یادآوری می‌شود بر اساس فراخوان منتشرشده، اعضای کودک و نوجوان و ارشد کانون شرکت‌کننده در این رویداد دست به خلق آثاری با موضوع‌ اصلی سوگواره زدند و مربیان نیز آثاری را ویژه کودکان و نوجوانان خلق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =