کد خبر: 317428
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
بازدید 397
برگزاری نقاشی همگانی با همکاری اجلاسیه‌ی طب سینایی در روز همدان

هم زمان با فرارسیدن روز همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با همکاری اجلاسیه‌ی طب سینایی اقدام به برگزاری نقاشی همگانی برای کودکان در بام آرامگاه بوعلی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هم‌زمان با فرارسیدن یکم شهریور، روز همدان و روز بزرگداشت فیلسوف و پزشک ایرانی بوعلی سینا اجلاسیه‌ی طب سینایی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی اقدام به برپایی نقاشی روی پارچه به طول ۲۰۰ متر بر بام بوعلی سینا کردند.

در ابتدای این برنامه بالغ بر ۲۰۰ نفر از اعضای مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری با حضور در آرامگاه شیخ‌الرئیس بوعلی سینا ضمن ادای احترام به این فیلسوف بزرگ، با نثار فاتحه یاد و نام این حکیم فرزانه را گرامی‌داشتند.

در ادامه کودکان و نوجوانان با حضور در بام بوعلی اقدام به کشیدن نقاشی با موضوع پزشک، آرامگاه بوعلی سینا و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی همدان بر روی پارچه کردند.

گفتنی است در این برنامه علاوه بر کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، مدیرکل کانون پرورش فکری، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان کانون استان، دبیر اجلاسیه‌ی طب سینایی و تعدادی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است مراکز شش‌گانه‌ی کانون علاوه بر اجرای این برنامه صبح امروز در حرکتی همگانی اقدام به اجرای فعالیت‌های متنوع هم‌چون قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب و معرفی سرزمین با موضوع بوعلی سینا و شهر همدان کردند. 

شایان ذکر است استان همدان هرساله در نخستین روز از شهریور هم زمان با روز همدان و روز پزشک با اجرای مراسم و برنامه‌های مختلف این روز را گرامی می‌دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =