توصیفات جزئی در داستان‌ها بیاورید

سمیه آورند مهمان سی‌امین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش اعتقاد دارد، در داستان ها باید توصیفات جزئی بیاورید تا آنچه در ذهن شماست به مخاطب نیز منتقل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این نویسنده کودک و نوجوان افزود: سن شخصیت باید مشخص باشد و در واقع سنی که برای شخصیت در نظر گرفته می‌شود باید با توصیفاتی که درباره او آورده می‌شود، هماهنگ باشد.
نویسنده کتاب «شگردهای طنز در ادبیات کودک و نوجوان امروز» در ادامه اشاره کرد؛ باید در داستان‌ها از کلمات داستانی استفاده کنیم؛ به گونه‌ای که باعث شود مخاطب ارتباط دقیق‌تر و صمیمانه‌تری با داستان برقرار کند.
وی در پایان درباره شخصیت‌ پردازی تصریح کرد: نویسنده باید درباره یک شخصیت همه چیز را بداند تا احاطه کامل بر شخصیت داشته باشد. هم چنین در باب تعلیق در داستان باید به این نکته توجه داشت، تعلیق نباید با بی‌جواب گذاشتن سوالهای مفروض ذهن مخاطب اشتباه گرفته شود.
نویسنده کتاب «از ما بهترون»  به صورت مجزا سه داستان «آدم‌های شاخدار» از امیررضا انتظاری، «ترنم زندگی» از زهرا فرقانی و «دنیای خاکستری» از زینب کریمی را مورد نقد و بررسی قرار داد و نکاتی را که باعث ارتقای سطح کیفی اثر می‌شد، بیان کرد.
سی‌امین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد عصر دوشنبه 31 مرداد 1401 در نرم افزار واتساپ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =