دومین نشست حضوری انجمن عکاسان نوجوان کانون زنجان

دومین نشست حضوری انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با موضوع "سوژه‌یابی در عکاسی" در مرکز فرهنگی هنری قیدار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ زینب علی بیگلو بیان کرد دومین جلسه حضوری انجمن عکاسان نوجوان استان زنجان با موضوع "سوژه‌یابی در عکس" همراه با نقد و بررسی آثار برگزار شد.

مسئول مرکز قیدار گفت: این برنامه با حضور مهناز عبدالهی رابط انجمن عکاسی استان زنجان با هدف ارتقاء سطح کیفی علاقه‌مندان به عکاسی و افزایش آگاهی و مهارت اعضا و مربیان علاقه‌مند به عکاسی و همچنین کشف استعدادها، با شرکت 25 نفر از اعضای نوجوان دختر و پسر در روز دوشنبه 31 مرداد ماه در مرکز فرهنگی هنری قیدار برگزار شد.

سوژه اساساً همان چیزی است که عکس درباره آن است. اگر به تصاویر یا حتی دیگر آثار هنری نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چیزی یا شخصی در کانون توجه قرار دارند.

سوژه شخص، موجود یا شیئی است که عکاس می خواهد توجه را به آن جلب کند. این می تواند چیزی منحصر به فرد یا شیئی باشد که از محیط خود بیرون می زند.

در ادامه مباحث مطرح شده مهناز عبدالهی تاکید نمودند سوژه عکاسی نباید چیز خاصی باشد و یا حداقل می تواند چیزهایی باشند که به راحتی قابل تشخیص نیستند و لزوماً نیازی نیست که سوژه شما چیز خارق‌العاده‌ای باشد اشیاء روزمره مانند یک صندلی یا یک پنجره نیز می‌توانند سوژه‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای ایجاد کنند.

علی‌بیگلو ضمن اشاره به اهداف این انجمن یادآور شد رابط انجمن عکاسی در این نشست به نکات مهم برای انتخاب و تاکید به یک سوژه اشاره نمود که قرار گیری در مکان مناسب، چشم انداز در چگونگی دیدن یک موضوع، نور، سوژه‌های جالب، سوژه‌های معمولی، تعریف یک داستان، محیط اطراف و موارد الهام بخش از این موردها بود.

در پایان جلسه آثار ارزشمند اعضای انجمن عکاسی ویژه سوگواره عاشورایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در خصوص جشنواره ادبی هنری عکس‌نگار توضیحات مطلوبی درمورد شرایط شرکت و موضوعات فراخوان ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =