نمایشگاه «آب و آیینه» در نگارخانه خطایی گشایش یافت

هم‌زمان با هفته دولت، نمایشگاه هنرکار با چوب‌های آب آورده، از مجموعه آثار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با عنوان «آب و آیینه» روز یکشنبه ششم شهریورماه سال ۱۴۰۱، در نگارخانه خطایی اردبیل گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، نمایشگاه «آب و آیینه» در گرامیداشت هفته دولت، با حضور مسوولان استانی، جمعی از هنرمندان و مربیان کانون استان، توسط حاج علی عظیمی، شاعر و پدر شهید والامقام محمد عظیمی ججین در نگارخانه خطایی اردبیل افتتاح شد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان اردبیل در این مراسم بابیان اینکه نمایشگاه هنرکار با چوب‌های آب آورده برای نخستین بار در استان اردبیل دایر می‌شود، گفت: اولین نمایشگاه آثار خلق‌شده از چوب‌های آب آورده در سال ۹۸ به‌صورت ملی و دومین نمایشگاه نیز در اردیبهشت‌ماه امسال در تهران برگزار شد.

ملیحه ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه مواد اولیه به‌کاررفته در این آثار، چوب‌های آب آورده موجود در ساحل دریا است، تصریح کرد: در این رویداد فرهنگی بیش از صد اثر از کارشناسان، مربیان و کارکنان کانون استان اردبیل تا دوازدهم شهریور در معرض بازدید و فروش قرار دارد.

وی با اشاره به جنبه‌های هنری و درآمدزایی، از آموزش این هنر به اعضای علاقه‌مند و مستعد در مراکز کانون خبر داد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: تصورات ذهنی هنرمند و نگاه خلاقانه به تکه‌های چوب، از این قطعات به‌ظاهر بی‌ارزش و به‌دردنخور، یک اثر هنری تماشایی خلق می‌کند.

وی همچنین از فروش آثار در این نمایشگاه خبر داد و گفت: آثار با توجه به محتوا و مدت‌زمانی که هنرمند برای آن ساخت صرف کرده ارزش‌گذاری شده و به خریدار فروخته می‌شود.

سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل نیز در بازدید از نمایشگاه «آب و آیینه» آثار خلق‌شده در نمایشگاه را بدیع و خلاقانه توصیف کرده و از حمایت‌های فرمانداری اردبیل برای تولید آثار و برگزاری دوره‌های بعدی نمایشگاه خبر داد.

وی آموزش هنرکار با چوب‌های آب آورده را، در توسعه این هنر موثر دانست و گفت: جذابیت کار در این حوزه می‌تواند اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به شکل درستی مدیریت کند.

شایان‌ذکر است، نمایشگاه «آب و آیینه» ششم تا دوازدهم شهریورماه ۱۴۰۱، هرروز صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برای بازید اهالی فرهنگ و هنر و تمامی علاقه‌مندان دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =