کد خبر: 317825
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
اولین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی کانون خوزستان

واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اولین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی(نقاشی) را پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، اولین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی با موضوع «نگاهی به هنر معاصر و رویکردهای آن» و حضور وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، امید فاضلی، مدرس و داور جشنواره‌های هنری، جمعی از کارشناسان و اعضای نوجوان در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برگزار شد.

 فاضلی در بیان درک هنر از دیدگاه هر انسان گفت: هنر می‌تواند به کیفیت زندگی بیفزاید و اگر هر انسانی بتواند زندگی خود را به‌صورت هنرمندانه‌ای خلق کند درواقع احساسات را جایگزین تکنیک کرده است که در نهایت منجر به ایجاد اثری خارق‌العاده و تحسین‌برانگیز خواهد شد.

فاضلی در ادامه از اعضا خواست با سه کلمه مختلف، یک جمله ادبی بسازند تا زمینه جهت فضاسازی ذهنی برای خلق تصویری متشکل از سه تصویر ایجاد شود.

او با بیان این موضوع به تأثیرگذاری اندیشه در شکل‌گیری تصاویر و ساخت داستان اشاره کرد و افزود، بکارگیری خلاقیت در آفرینش هنری، هنرمند را خاص و منحصربه‌فرد معرفی خواهد کرد.

وی با به نمایش گذاشتن ‌آثار نقاشی هنرمندان معاصر، به تحلیل عناصری نظیر: رنگ، ژست‌ شخصیت‌ها، پوشش لباس‌ها، طرز نگاه و ترکیب آن‌ها اشاره کرد و گفت: زمان بازدید از نمایشگاه‌ها و موزه‌ها باید با نگاه عمیق به آثار نگاه کرد، چراکه هر اثر بازگوکننده تاریخچه  و اندیشه سازنده آن اثر است.

ایشان در ادامه به شبیه‌سازی به‌عنوان یک بعد از ابعاد هنر اشاره کرد و افزود؛ هنرمند در شبیه‌سازی اثر، تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد اما لازم است، علاوه بر شبیه‌سازی باید خلاقیت را نیز مورد توجه قرار دهد.

فاضلی از هویت به‌عنوان ابعاد دیگر هنر نام برد و توضیح داد؛ «هویت» یعنی شخصیت عناصر در اثر، که مخاطب با دیدن آن، به فرهنگ بومی هر منطقه‌ای پی می‌برد.

او در پایان اعضا را به استفاده از نشانه‌های ایرانی در نقاشی تشویق کرد و گفت: در نقاشی‌ها به دنبال آسان‌ترین راه نباشید و در کنار شبیه‌سازی که خود حاصل تحمل سختی بسیار است، باید خلاقیت را مورد توجه قرار داد.

اولین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) کانون خوزستان، با پرسش و پاسخ میان اعضا و مهمان نشست به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =