شاعر و نویسنده گیلانی، برگزیده سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی

حمیرا خدابنده دوگاهه، کارشناس مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان عنوان برگزیده بخش شعر سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی را ازآنِ خودکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، فراخوان این سوگواره سراسری به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در خرداد ۱۴۰۱ انتشاریافت و اعضای کودک، نوجوان، ارشد و مربیان کانون سراسر کشور در سه بخش فرهنگی(قصه‌گویی)، هنری (عکس و تصویرگری)و ادبی (داستانک و شعر) به ارایه اثر پرداختند.

آشنایی  افزون‌تر مخاطبان با فرهنگ انسان‌ساز عاشورا، ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی و تولید آثار فاخر در این زمینه، از اهداف انتشار این فراخوان به‌شمارمی‌رفت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز با اطلاع‌رسانی مناسب، دریافت بیش از یکصد اثر در بخش ‌های مختلف، به‌گزینی و ارسال آثار منتخب به دبیرخانه این رویداد فرهنگی‌هنری در استان قزوین، نقشی سازنده داشت.

آیین پایانی سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی استان قزوین نیز  ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان قزوین برگزار و «حمیرا خدابنده دوگاهه، شاعر، نویسنده و کارشناس ‌مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان به عنوان برگزیده بخش شعر این رویداد فرهنگی‌هنری انتخاب‌شد.

 شاعر و نویسنده گیلانی، برگزیده سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی
حمیرا خدابنده دوگاهه

شایان‌ذکراست، حمیرا خدابنده دوگاهه، سال‌ها به‌عنوان مربی، مربی‌مسئول، کارشناس فرهنگی در کانون فعالیت‌داشت و اکنون نیز  در کسوت کارشناس مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان به تربیت نسلی صاحب اندیشه می‌اندیشد.

«نامه‌های عموابراهیم»، «ادبیات کودک در گیلان»، «ترنم و ترانه»، «فرمانروای عشق»، «دلواژه‌های سبز» و «مثل باران»، بخشی از آثار این شاعر، نویسنده و پژوهشگر گیلانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =