نشست خبری مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نشست خبری خود را با هدف تبیین خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی و  تشریح  فعالیت‌ها و اقدامات کانون در هفته دولت ۱۴۰۱ با خبرنگاران حوزه‌ی فرهنگ برگزار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست خبری مدیرکل کانون استان برگزار شد.

معصومه هادی در ابتدای سخنان خود گفت: زیربنای پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای سرمایه‌ی انسانی است که اگر این سرمایه از سال‌های آغازین زندگی و رشد مورد توجه قرار گیرد، زمینه‌ی توسعه‌یافتگی جوامع را فراهم می‌کند.

مدیرکل کانون در ادامه در خصوص حوزه‌ی مهم دیگر پیشرفت به «فرهنگ» اشاره کرد و با بیان تعبیر مقام معظم رهبری از اهمیت این حوزه، گفت: رهبر فرهیخته‌ی انقلاب، در تعبیری زیبا، از فرهنگ به «هوایی که تنفس می‌کنیم» نام برده‌اند که اگر تمیز یا آلوده باشد اثر خاص خود را دارد پس باید از این هوا پاسداری کرد.

هادی سپس با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری، در خصوص «رفع مظلومیت از حوزه‌ی فرهنگ» گفت: این رسالت برعهده‌ی همه‌ی کسانی است که در این زمینه تلاش می‌کنند و در این میان فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان رسالت سنگین‌تری دارند تا با اطلاع‌رسانی موثر و بیان پیوند عمیق مردم و مسئولان، امیدآفرینی و نشاط در جامعه ایجاد شود.

وی در بخش دوم سخنان خود، نخست به افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری سیب و سوران در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۷۰ متر مربع با امکاناتی از قبیل سالن اجتماعات، کارگاه تخصصی سفال، اتاق قصه‌گویی و... اشاره کرد و گفت: این پروژه تلاشی است برای ارایه‌ی خدمت به گروه بیشتری از مخاطبان و حضور چشمگیر کودکان و نوجوانان در روز افتتاح، نویدبخش روزهای روشن آینده در سیب و سوران است.

افتتاح ساختمان جدید کانون زبان ایران در زاهدان دیگر پروژه‌ای بود که هادی به انجام آن در هفته‌ی دولت اشاره کرد و در همین بخش در پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص کیفیت آموزش‌ها، محتوای کتاب‌ها، موفقیت‌های زبان‌آموزان، نحوه‌ی گزینش مدرسان و برنامه‌های توسعه‌ی آن در استان سخن گفت و افزود: کانون زبان ایران فرصتی برای رشد و پیشرفت مردم استان فراهم کرده تا در سایه‌ی این توانایی، موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

تولید محتوا، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی مراکز فرهنگی‌هنری در مناسبت‌های گوناگون از جمله هفته‌ی دولت و ماه محرم، راه‌اندازی دبیرخانه‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، دیدار با خانواده‌های شهدا و فرزندان آنان از دیگر بخش‌های سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

هادی در پاسخ به پرسشی در مورد فعالیت‌های تابستان مراکز کانون گفت: خوشبختانه با بهتر شدن وضعیت بیماری کرونا و حضوری شدن فعالیت‌ها شرایطی فراهم شد تا کودکان و نوجوانان بار دیگر با راهنمایی مربیان آموزش دیده‌ی کانون و در فضای صمیمی و شاد به فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی  بپردازند.

یکی دیگر از مواردی که مدیرکل کانون در مورد آن صحبت کرد، فعالیت‌های هدفمند و موثر همکاران کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی بود و در کنار آن به تفاهم‌نامه‌های دو جانبه با آموزش و پرورش اشاره کرد که تلاشی است برای گسترش فعالیت‌ها و ایجاد عدالت فرهنگی.

کسب مجوز استخدامی برای کانون استان، که موجب ارتقای نیروی انسانی برای مجموعه می‌شود، از بخش‌های دیگری بود که مدیرکل کانون به آن اشاره کرد.

هادی در پایان به تلاش‌هایی صورت گرفته برای جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت حاصل این تلاش‌ها تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری از جنبه‌های گوناگون چون سیستم سرمایش، نرم افزاری و سیستم صوت بود تا امکان انجام فعالیت های بیشتر و بهتر برای کودکان و نوجوانان در  فضایی دلنشین، فراهم گردد.

نشست خبری مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست خبری مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =