کد خبر: 318127
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
بازدید 136
پایان دور دوم نشست‌های «قصه صدای زندگی است» در مراکز کانون البرز

دور دوم نشست‌های آموزشی «قصه صدای زندگی است» با برگزاری نشست قصه‌گویی مرکز هشتگرد روز دوشنبه ۲۱ شهریور به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز همانگونه که قبلا در اخیار کانون البرز آمده بود،  مرحله  اول این سلسله نشست‌ها، از ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ آغاز و ۲ شهریور به اتمام رسیده بود، در دور اول   مربیان تمامی مراکز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز که سال‌هاست در حوزه قصه و قصه‌گویی فعالیت می‌کنند، تکنیک‌های مورد نیاز قصه‌گویان برای حضور در بیست وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی را به مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال علاقه‌مند به حضور در جشنواره آموزش دادند.

این مربیان در مرحله‌ی دوم نیز سلسله نشست‌ها و تمرین قصه‌گویی اعضا، والدین، مربیان و دیگر علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی با عنوان«قصه صدای زندگی است» از ۶ تا ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ با همکاری انجمن قصه‌گویی در مراکز برگزار کردند.

مخاطبان مرکز  مجتمع در بخش‌های نوجوان، زنان و مردان و پدر بزرگ، مادر بزرگ‌ها  روزهای یکشنبه ۶ شهریور و دوشنبه ۱۴ شهریور در نشست‌های جداگانه ضمن اجرای قصه‌های خود و آشنایی با بخش‌های مختلف جشنواره از آموزش نکات کلیدی مانند چگونگی ورود به قصه، پایان بندی، استفاده از لحن و زبان بدن و ... بهره بردند.

در مرکز شماره ۱ کانون کرج هم در این مرحله، علاقه مندان به قصه و قصه‌گویی روزهای چهارشنبه وپنج‌شنبه نهم و دهم شنبه دوازدهم و شنبه نوزدهم شهریور با حضور در نشست‌های تخصصی با اصول و فنون این هنر آشنا شده و قصه‌های خود را در حضور مربیان اجرا کرده و نقاط ضعف موجود را برطرف کردند.

گفتنی است در نشستی که روز ۱۲ شهریور برگزار شد نازنین زهرا خوش طینت از اعضای فعال مرکز در یک کارگاه ویژه ساخت «پادکست» را به مخاطبان علاقه‌مند به شرکت در این بخش جشنواره آموزش داد.

مرکز شماره ۲ کانون کرج هم روزهای یک‌شنبه ۱۳ شهریور و شنبه ۱۹ شهریورنشست‌های «چگونه یک قصه را برای نقل کردن آماده کنیم؟» و تمرین قصه‌گویی را برای مخاطبان برگزار کرده و تکنیک‌های آماده‌سازی قصه از سوی مربیان قصه‌گو برای حاضران شرح داده شد .

مربیان مرکز شماره‌ ۳ کانون کرج هم روزهای سه‌شنبه ۸، یکشنبه ۱۳ و سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در نشست‌های تخصصی این مرکز میزبان اعضا و دیگر علاقه‌مندان گروه‌های سنی مختلف بوده و در خصوص شیوه های قصه‌گویی، چگونگی نگارش و پرداخت قصه، زبان بدن، فضا سازی مناسب و ارتباط درست با حاضران بحث و گفتگو کردند.

لازم به توضیح است در نشست روز ۱۵ شهریور موضوع این نشست با دعوت از فرزانه بدرپور، مربی قصه‌گویی با ابزار مرکز مجتمع به این مهم اختصاص داشت و بایدها و نبایدهای استفاده از ابزار مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به ضرورت رعایت عدالت آموزشی کتابخانه سیار هم با ارسال فایل‌های قصه‌گویی‌های برگزیده‌ی ادوار گذشته جشنواره به آموزش قصه‌گویان این بخش پرداخت.

همچنین طاهره گرمسیری، مدرس قصه‌گویی روز شنبه ۱۲ شهریور۱۴۰۱ با حضور در منطقه خلج آباد از مناطق کم برخوردار شهر کرج کارگاه قصه‌گویی ویژه نوجوانان و مادران را برگزار کرده و در خصوص

فضاسازی مناسب قصه و استفاده از لحن و زبان بدن در قصه‌گویی برای این جمع سخن گفت.

روزهای دوشنبه ۱۴ شهریور و یکشنبه ۲۰ شهریور هم قصه‌گویان مرکز شماره ۴ کانون کرج در دو نشست تخصصی این مرکز حضور یافته و با تکنیک‌های ضروری قصه‌گویی در حوزه‌های مختلف آشنا شدند؛ آموزش کارگردانی قصه و نقش تیپ‌ سازی و لحن و بیان در قصه از مهم‌ترین محورهای این نشست‌ها بود.

مربیان مرکز هشتگرد نیز در دور دوم پنج نشست تخصصی و تمرین قصه‌گویی در مرکز برگزار کرده  و روزهای نهم، چهاردهم تا شانزدهم و ۲۱ شهریور ماه سال جاری پذیرای علاقه‌مندان در این سلسله نشست‌ها بودند.

تمرین قصه‌گویی اعضای نوجوان، مادران، پدربزرگ، مادر بزرگ‌ها و رفع ایرادهای موجود و اصلاح آن و بیان نکاتی در خصو انتخاب و لحن قصه از مهم ترین موضوعات این نشست‌ها بود .  طاهره گرمسیری و خدیجه میرزایی از مدرسان قصه‌گویی در آخرین نشست  در خصوص کارگردانی مناسب قصه و اجرای خوب آن برای علاقه‌مندان سخن گفتند.

لازم به توضیح است مرحله کتابخانه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در البرز روزهای ۲۱ تا ۲۹ شهریور ماه سال جاری برگزار و برگزیدگان این بخش در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱ در مرحله‌ی استانی با هم رقابت می‌کنند.

دیگر علاقه‌مندان هم که موفق به حضور در بخش کتابخانه‌ای نشده‌اند تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ مهلت دارند تا فیلم قصه‌گویی خود را از طریق وبگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir   به دبیرخانه‌ی استانی ارسال کنند.

تلفن تماس: ۳۴۰۹۴۸۱۲ الی ۱۵ داخلی ۱۰۸

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =