دیدار سرپرست و کارشناسان کانون البرز با «بهمن حمیدی» شاهنامه پژوه کرجی

سرپرست و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز همزمان با روز شعر وادب پارسی با حضور در کتابخانه شخصی «بهمن حمیدی» با این متخصص حوزه ادبیات دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این استاد که از اساتید به نام حوزه شاهنامه و متخصصان ادبی ساکن کرج و دارای تالیفات متعددی در این حوزه است صبح روز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در کتابخانه شخصی‌اش پذیرای همکاران کانون بود .

این پژوهشگر در ابتدای این دیدار به معرفی مجموعه کتاب‌های موجود در کتابخانه‌اش پرداخت .

دیدار سرپرست و کارشناسان کانون البرز با «بهمن حمیدی» شاهنامه پژوه کرجی

حمیدی گفت در این کتابخانه حدود ۲۰ هزار عنوان کتاب چاپی، دیجیتال و نشریه وجود دارد؛ وی در ادامه با تشریح شیوه گردآوری و دسته بندی کتاب‌ها، ابراز امیدواری کرد که مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوانند از کارگاه‌های دوره‌ای شرح شاهنامه که توسط وی با هدف آشنایی ایرانیان با این منبع غنی ادبی در سطوح اسطوره شناسی،شرح واژگان اساطیری و تفسیر متن برگزار می‌شود، استفاده کنند.

توضیح مختصری در مورد تلاش های این پژوهشگر و چگونگی تالیف کتاب ها دیگر بخش این دیدار بود .

دیدار سرپرست و کارشناسان کانون البرز با «بهمن حمیدی» شاهنامه پژوه کرجی

از این استاد حوزه ادبیات تا کنون آثار متعددی در قالب کتاب و مقاله به چاپ رسیده که از جمله کتاب‌های ایشان  می توان به «فرهنگ زنان شاهنامه»،«در دامنه‌های کوه قاف»،«شاهنامه خوانی( رستم و اسفندیار)» اشاره کرد.

مهری فلاح، سرپرست کانون استان البرز ضمن بازدید از کتابخانه شخصی این استاد کرجی و اهدای تعدادی از کتاب های کانون به ایشان،  ابراز امیدواری کرد که کانون بتواند تعدادی از کتاب‌های کودک و نوجوان منتشر شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به منظور غنی شدن بخش کودک این کتابخانه اهدا کند.   

این مقام مسؤول همچنین گفت تلاش خواهیم کرد تا به  زودی کارگاه‌های شرح شاهنامه ویژه مربیان و والدین و اعضای انجمن‌ ادبی تخصصی برگزار و همکاران کانون از اطلاعات غنی این استاد برجسته بهره مند شوند.

در پایان این دیدار نیز کتاب‌هایی تالیف ایشان به همکاران کانون اهدا شد .

گفتنی است  روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است و فرصتی است برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر این حوزه .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =