برگزاری انجمن قصه گویی مجازی در کانون استان مرکزی

انجمن قصه گویی استان مرکزی روز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری اراک و حضور مجازی مربیان سراسر استان در راستای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این نشست قنبری مدیر کل کانون ضمن تشکر از زحمات همکاران در برپایی دورهمی های قصه گویی و بیان اهمیت قصه گویی گفت :کودکان و نوجوانان، ارزشمندترین سرمایه ‏های کشور محسوب می‏شوند. آنان به مثابه زیرساخت ‏های آتیه­ ی هر جامعه می‏باشند که هرگونه سرمایه ‏گذاری برای آنها می‏تواند پشتوانه­ ی آینده­ ی علمی، ادبی و هنری آن جامعه باشد. وجود هر کودک، منبع عظیمی از استعداد های نهفته و بالقوه است که رشد و شکوفایی این استعداد ها نه تنها در موقعیت زمانی محدود کودکی و نوجوانی می‏تواند بیشترین نتیجه را به همراه داشته باشد، بلکه عدم شناسایی و پرورش صحیح این استعدادها در سنین کودکی و نوجوانی می‏تواند به سرکوب شدن یا به انحراف رفتن این استعدادها منجر شود پس   باید تلاش کنیم تا فعالیت های کانون را زنده نگه داریم.

رضوان پورمحمدی دبیرانجمن قصه گویی هدف از برگزاری این انجمن را شفاف سازی سنجه های داوری و رفع ابهامات مربیان و پاسخگویی به سوالات  عنوان کرد.

در ادامه مریم مهدوی کارشناس مسوول فرهنگی استان پیرامون انتخاب قصه ، ظاهر قصه گو و لحن قصه گوبرای مربیان صحبت کردند.

بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه، صدای زندگی است» در سه بخش‌ رقابتی، غیر رقابتی و علمی منتشر شد. بخش «رقابتی» بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره، قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای (قصه زندگی من) و پادکست قصه‌گویی است.

بخش «غیررقابتی» با عنوان «قصه‌گویی برگزیدگان» و بخش‌ «علمی» این رویداد فرهنگی در بخش‌های جستار، مقاله علمی، کتاب و پایان‌نامه/ رساله برگزار می‌شود.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همچون سال گذشته با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خود گذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =