شعر، زیبایی می‌آفریند و انسان با درک این زیبایی است، که زندگی را زیبا می‌بیند.

سی و سومین انجمن شاعران نوجوان در تاریخ ۲۷ شهریور ماه با حضور کمال شفیعی شاعر و منتقد ادبی برگزار شد.

کمال شفیعی، ضمن ارائه‌ی مقدماتی پیرامون شعر و ارکان آن، گفت: شعر، بیان غیر مستقیم است و در شعر، گزینش واژگان و چینش واژگان باید طوری باشد که موسیقی ایجاد کند و زبان را از حالت عادی خارج نماید و زیبایی بیافریند، خوش آهنگ باشد و مخاطب را به فکر وادار کند. 

وی ضمن عرض تبریک به انجمن شاعران نوجوان کانون استان همدان، به جهت داشتن اعضایی پویا و علاقمند که با جدیت پیشرفت خود را در شعر و شاعری پیگیری می‌نمایند، 

به تحلیل ظاهری و محتوایی اشعار، مربیان و دیگر اعضای انجمن پرداخت و نظرات خود را در جهت اصلاح و ایجاد ساختار صحیح در اشعار اعلام کرد و تصریح کرد: شعر کشف لحظه های ناب و متفاوت است در کشف لحظه ها با دقت و مطالعه به آثار شعری بیشتر بها بدهیم.

کمال شفیعی، که دارای چندین تألیف در حوزه شعر کودک و نوجوان است، زبان را از مهمترین وسایل مورد استفاده یک شاعر قلمداد نمود وبیان داشت، شاعر باید به تمام تکنیک های زبانی مسلط باشد و بتواند زبان را به تناسب محتوای شعری خود به کار ببرد.

این شاعر نام آشنا، توصیف را در شعر عامل ضعف دانست و اعلام نمود به جای توصیف از تصویر سازی استفاده شود. تا شعر برای مخاطب دلنشین تر و ملموس تر باشد.

ایشان ضمن تقدیر از اعضای انجمن که توانسته ‌اند آثار خوب و قوی را ارائه دهند توصیه نمود: که مطالعه در آثار شاعران مطرح و صاحب سبک می‌تواند ما را کمک کند که بهتر کشف کنیم تا بتوانیم بهتر ببینیم.

و در ادامه، ضمن قرائت تعدادی از اشعار اعضای انجمن، در قالب‌های نیمایی، سپید و غزل، حاضران نظرات خود را پیرامون آن‌ها اعلام داشتند.

انجمن شاعران نوجوان کانون استان همدان با حضور کارشناسان، مربیان و تعداد۴۵ نفر از شرکت کنندگان به مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =