مقاومت و پیروزی در جنگ تحمیلی به عنوان یک حماسه‌ی بزرگ در تاریخ ملی ما ثبت شده است

کانون استان همدان در آستانه‌ی فرارسیدن چهل‌و دومین سالگرد گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس از اجرای بیش از ۴۵۰ برنامه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این هفته خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بهناز ضرابی‌زاده هم‌زمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های اجرایی کانون در این هفته پرداخت.

مدیرکل کانون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام از دفاع مقدس به عنوان حماسه‌ای بزرگ در تاریخ ملی ایران یاد کرد و گفت: ایستادگی فرزندان رشید اسلام در برابر قدرت‌های بزرگ به عنوان یک حماسه‌ی ملی در تاریخ ایران به یادگار مانده است.

ضرابی‌زاده یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و بیان داشت؛ در دفاع مقدس رزمندگان و آحاد مردم با فداکاری وایثارگری‌های خود آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه‌جریان ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد و دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتصال به ملکوت را هموار کرد.

مدیرکل کانون استان همدان از تاثیر بخشی جلوه‌های دفاع مقدس در فرهنگ ایران اسلامی یاد کرد و گفت: ما به عنوان متولیان پرورش ذهن و اندیشه‌ی نسل‌های آینده وظیفه داریم با به تصویرکشاندن حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های غیورمردان جبهه‌های جنگ، در قالب‌های گوناگون هنری و ادبی آن‌ها را به کودکان و نوجوانان امروز منتقل کنیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در ۴۴ مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار و پستی گفت: کانون طبق رسالتی که دارد با زبان هنر مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را به آیندگان منتقل می‌کند از این رو بیش از ۴۵۰ فعالیت‌ متنوع متناسب با این هفته تدارک و در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری استان همدان اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه‌ی عکاسی "سلفی من و شهید" به عنوان یکی از برنامه‌های جذاب این هفته خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند با گرفتن عکس سلفی از مزار پاک مطهر شهدا، تصاویر موجود در منازل خانواده های شهدا و تصاویر شهدا در معابر شهری در این مسابقه شرکت کنند.

ضرابی‌زاده غبارروبی مزار مطهر شهداء توسط اعضا و مربیان در سراسر استان، اهداء هجدهمین کتابخانه به یکی از مناطق کم برخوردار مزین به نام سردار شهید حاج حسین همدانی، برپایی چهل‌ و دو شمخانه به نام نوجوانان شهید، انتشار فراخوان کوچه خاطرات ۵ ویژه‌ی نوجوانان شهید، برگزاری نشست ادبی با موضوع دفاع مقدس، همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با نام " پا در رکاب" و رکاب‌زنی از مقابل منزل شهید علیرضا دهقانی، شهید شاخص شهر مریانج تا مزار مطهر آن شهید، دیدار با خانواده‌های معظم و معزز شهدا، خصوصا شهدای شاخص هر شهرستان، دیدار و تجلیل از پدر شهید مشهور به پدر سفال لالجین، اجرای ویژه‌برنامه‌ای با محوریت خانم مرضیه دباغ، حکایت‌های سال‌های دلاوری با نقل خاطرات شهداء و ده‌ها ویژه‌برنامه‌ی متنوع را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس برشمرد.

ضرابی‌زاده ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های پر محتوا و هدفمند بتوانیم رسالت خود را به شهدا و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس ادا کرده و با زبان هنر، راه و هدف شهدا را به نسل آینده‌ی کشور عزیزمان منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =