کد خبر: 318443
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
بازدید 352
مزار شهید «مسعود کمالی» گلباران شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون گلباف مزار شهید مسعود کمالی را گلباران کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در آخرین روز هفته دفاع مقدس بر سر مزار شهید مسعود کمالی حضور یافت و همراه با مربیان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلباف مزار این مربی شهید را گلباران کردند.

بنابر این خبر، «شهید مسعود کمالی»، مربی فرهنگی مرکز گلباف در سال ۱۳۳۴ در گلباف از توابع کرمان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در گلباف پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل به کرمان آمد و در هنرستان اقبال کرمان نام‌نویسی کرد. در دوره ابتدای پدرش را از دست داد. برای امرار معاش در حین تحصیل در مغازه‌ای مشغول به کار شد. با رسیدن پیام امام از نجف و پاریس در تکثیر و توزیع آن نقش مهمی داشت. او رابط بین انقلابیون کرمان و گلباف بود. بعد از دیپلم به گلباف رفت. اما در راهپیمائی‌های مردم کرمان شرکت می‌کرد. در آتش سوزی مسجد جامع کرمان هم حضور داشت. در شهریور ماه ۱۳۵۹ به عنوان مربی در کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گلباف مشغول به کار شد. زمانی که ضد انقلابیون در کردستان شورش کردند، برای سرکوبی آنها به مهاباد اعزام شد و در همان جا بود که دعوت معبود را لبیک گفت و به شهادت رسید.

در قسمتی ازوصیت‌نامه این مربی شهید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: اگر افتخار شهید شدن به من محول گشت، این پیام مرا به ملت برسانید که به خدا اگر دست از حسین و یاران او و امام زمان و نائب امام زمان، خمینی کبیر و رهبر آگاه که راهی خداگونه در وجودش نهفته است بردارید و تفرقه ایجاد کنید، به گرفتاری سخت و دنیایی آلوده خواهید رسید. ای ملت و ای همشهریان عزیز و خواهران و برادران، قدر امام امت و روحانیت اصیل و مترقی را بدانید و سخت و مستحکم همانند کوه های بهم گره خورده، پشت به پشت هم داده و نگذارید منافقین و ضد انقلابیون این انقلاب خدائی را از شما بگیرند که با عذابی سخت روبرو خواهید شد.

همکار شهیدتان
مسعود کمالی

گفتنی است مجید خزائی بخشدار، محمدرضا رحیمی رابط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت اسدی جانشین حوزه مقاومت سپاه پاسداران گلباف هم در این مراسم اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را همراهی کردند و با بیان خاطراتی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی به روشنگری رشادت‌های هشت ساله مردم و شهدای ایران و قهرمانی‌های ایشان پرداختند.

مزار شهید «مسعود کمالی» گلباران شد

مزار شهید «مسعود کمالی» گلباران شد

مزار شهید «مسعود کمالی» گلباران شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =