نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک برگزارشد

نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های استانی هفته ملی و روز جهانی کودک ۱۰ مهر ۱۴۰۱ به‌میزبانی اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان تشکیل‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور برنامه‌ریزی و ایجاد وحدت رویه در اجرای فعالیت‌های روزجهانی و هفته ملی کودک و درعین‌حال، ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک در مرکز استان و شهرستان‌ها صورت‌گرفت.

سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان طی این نشست، به اهمیت فعالیت ‌در حوزه کودک پرداخت و از لزوم برنامه‌ریزی برای فرداهای این نسل صحبت‌کرد.

نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک برگزارشد
پریسا خیرخواه، سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

پریسا خیرخواه در این ارتباط گفت: امروز، درباره‌ی آینده‌سازانی صحبت‌می‌کنیم که از آنان تحول‌آفرینی در آینده ایران اسلامی انتظارداریم و به یقین، فردای کودکان بازتاب‌دهنده آموزش‌های امروز است.

این مسئول استانی درهمین‌زمینه به اهمیت برنامه‌ریزی برای رشد و بالندگی فرزندان اشاره‌ و با خاطرنشان‌کردن  دوره‌های  هفت‌ساله  تحول و رشد کودک اظهارداشت:  دوره نخست، روزهای سالاری کودک و دوره دوم، زمان نقش‌آفرینی والدین به‌عنوان ناظر و مشاور به‌شمارمی‌رود و طی هفت‌ساله سوم نیز نیازمند بهره‌گیری از فرزندان در کسوت مشاور هستیم .

او برهمین اساس نیز آموزش قرین عمل‌گرایی را لازمه تربیت کودکان ارزیابی‌ و تصریح‌کرد: فرزندان، امانت الهی هستند و اندیشه‌هایشان چون لوح سفیدی است که با هدایت صحیح و اثرگذار، به بهترین وجه ممکن شکل‌می‌گیرد.

سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از لزوم  نشاط‌بخشی به نسل کودک و نوجوان و ایجاد نشاط اجتماعی نیز سخن‌به‌میان‌آورد و با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه افزود: «هنر ما، فن‌بیان و سخن‌آرایی ماست» و این روش در جلب نظر و پذیرش آموزه‌ها از سوی فرزندان موثر خواهدبود.

اهمیت استحکام‌بخشی به نهاد خانواده، ارتباط صمیمانه با فرزندان و آشناسازی هرچه بیش‌تر با پیشینه فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های این فعال عرصه فرهنگ مورد توجه قرارگرفت.

او صحبت‌های خود را با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد به پایان برد و ضمن مهم توصیف‌کردن استمرار هم‌نشینی فعالان این حوزه و ارایه راه‌کارهای مناسب برای ارتقای آگاهی و توانایی نسل کودک تاکیدکرد: لازم‌است زیرساخت‌ها را آماده‌کرده و ترویج‌دهنده‌ی تفکرات سازنده در جامعه باشیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز ضمن قدردانی از همراهی سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استاندار و حضور نمایندگان دستگاه‌ها در این جلسه، پیرامون اهمیت روزجهانی و هفته ملی کودک سخن‌گفت و این ایام را فرصتی برای معطوف‌سازی نگاه جامعه به آینده‌سازان عنوان‌کرد.

نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک برگزارشد
سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی ادامه‌داد: ایجاد نشاط‌اجتماعی و ارتقای آگاهی‌های نسل کودک و نوجوان از رسالت‌های دست‌اندرکاران این عرصه به‌شمارمی‌رود و هفته ملی کودک باید نقطه آغازی برای ارایه راهکارهای مناسب جهت توان‌مندسازی این نسل پویا و فعال قرارگیرد.

او ادامه صحبت‌های خود را به برگزاری ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک با شعار«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» اختصاص‌داد و گفت این برنامه‌ها  از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ برگزارمی‌شود و  مرکز استان و شهرستان‌ها، گستره اجرای فعالیت‌های هدف‌مند کانون و دستگاه‌های فعال در این حوزه خواهدبود.

این مسئول فرهنگی در همین‌حال، به عناوین مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اشاره‌داشت و امداد فرهنگی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار، عضویت رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری، دیدار با کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و نمایش فیلم در مرکز استان و مراکز فرهنگی هنری را از جمله این برنامه‌ها اعلام‌کرد.

دیدار کودکان برگزیده با مسئولان، برگزاری مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و سلامت و عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی، دیگر برنامه‌های کانون با همراهی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد استان است که در صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی به آن اشاره شد.

وی هم‌چنین از برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، معرفی شاعران و نویسندگان در قالب برنامه ادبی«دوپنجره»، برپایی نشست‌های تخصصی  با موضوع محوری خانواده و فرزندپروری خبرداد و معرفی کودکان و نوجوانان موفق در برنامه‌های مختلف صدا و سیما را از دیگر این برنامه‌ها اعلام و از همراهی تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد در برگزاری هرچه باشکوه‌تر فعالیت‌های این ایام استقبال‌کرد.

بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و اعلام برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک از سوی نمایندگان دستگاه‌های حاضر، پایان بخش این نشست به‌شمارمی‌رفت.

نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک برگزارشد

نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک برگزارشد

گفتنی‌است در این نشست، نمایندگانی از استانداری، آموزش و پرورش، صدا و سیما، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ورزش و جوانان، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر، علوم پزشکی، امور بانوان و خانواده، سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت و منطقه آزاد بندرانزلی حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =