کد خبر: 318547
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
پویانمایی «گیلگمش» به بخش اقتباسی جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت

پویانمایی «گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده در بخش فیلم‌های اقتباسی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی پیش از این به بخش تجربی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته بود.

«گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگرفته از قدیمی‌ترین اثر حماسی و ادبی جهان، این قصه را دربرمی‌گیرد: «گیلگمش، پهلوان نامدار اوروک، شهری از سرزمین سومر در میان‌رودان، که شخصیتی نیمه‌ایزدی-نیمه‌انسانی دارد، عمری در جستجوی جاودانگی و خداگونه شدن می‌کوشد و بارها شکست می‌خورد اما سرانجام به گیاهی دست می‌یابد که او را جاودانه خواهد کرد ولی «مار»ی آن گیاه را می‌رباید و حاصل عمر او از دست می‌رود (مار در اساطیر نماد جاودانگی است)».

پویانمایی «گیلگمش» به بخش اقتباسی جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت

پیش از این پویانمایی‌های «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران، «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی و «زمین بازی» به کارگردانی سمانه اسدی از تولیدات امور سینمایی کانون نیز به‌عنوان نامزد بخش پویانمایی معرفی شده بودند.

به بهترین فیلمنامه اقتباسی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگ زرین جشنواره و مبلغ ۲۵میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

پویانمایی «گیلگمش» به بخش اقتباسی جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =