نشست خبری هفته ملی کودک و تشریح فعالیت‌های این هفته در کانون فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در نشستی خبری به تشریح برنامه های هفته ملی کودک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت:  امسال برنامه های هفته ملی کودک که از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه برگزار می شود، با محوریت ۴۲ مرکز ثابت و ۶ مرکز سیار و ۵ مرکز پستی اجرا خواهد شد.

نشست خبری هفته ملی کودک و تشریح فعالیت‌های این هفته در کانون فارس

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، شعار هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است و دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در استان فارس هم برعهده کانون است.

او از اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز ثابت خبر داد و گفت: برنامه‌های مجازی «حال خوش زندگی» با مشارکت ۵ مرکز فرهنگی و هنری در استان فارس برگزار می‌شود.

نشست خبری هفته ملی کودک و تشریح فعالیت‌های این هفته در کانون فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری نمایشگاه «نقشینه» در استان فارس خبر داد که به آثار منتخب اعضای کانون پرورش فکری که در مسابقات نقاشی بین‌المللی حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند، اختصاص دارد. این نمایشگاه در نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

کامرانی اجرای برنامه «پیک امید» را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: این برنامه ویژه‌ی کتابخانه‌های سیار کانون است که در مناطق کم‌برخوردار و عشایری به اجرای برنامه می‌پردازند.

او در ادامه گفت: طرح «بشری» نیز در طول هفته ملی کودک با همکاری معاونت امور بانوان استانداری اجرا می‌شود. همچنین محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آستان مقدس شاهچراغ(ع) در محیط حرم مطهر احمد بن موسی علیه‌السلام عرضه خواهد شد.

نشست خبری هفته ملی کودک و تشریح فعالیت‌های این هفته در کانون فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری برنامه‎هایی همچون قصه‎گویی، نمایش عروسکی، کارگاه‌های مجازی و تقدیر از مادرانی که بیش از دو فرزند دارند را از دیگر اقدامات کانون در طول هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: به مناسبت هفته ملی بزرگداشت کودک، سی و سومین شماره مجله ققنوس در استان فارس تولید می‌شود.

به گفته کامرانی، تصویرگری ۳ عنوان کتاب داستان همزمان با هفته ملی کودک تمام شده که ویژه نوجوان تا دو ماه آینده منتشر می‌شود.

کامرانی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق کم برخوردار، امکانات برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد، گفت: کانون پرورش فکری در ۶ شهرستان فارس که فرمانداری دارد، مرکزی ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به شهرهای فاقد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس اشاره کرد و گفت: در بیضا، سرچهان، بختگان، کوهچنار و کوار هنوز نتوانسته‌ایم مرکز فرهنگی هنری تأسیس کنیم.

نشست خبری هفته ملی کودک و تشریح فعالیت‌های این هفته در کانون فارس

کامرانی در پایان به روزشمار هفته ملی کودک هم اشاره کرد و گفت:  در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک با حضور مدیرعامل کانون و نمایندگان دستگاه‌ها، اسامی روزها و روزشمار این هفته به‌صورت رسمی به‌شرح زیر اعلام شده است:

  • ۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط
  • ۱۷ مهر: کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت
  • ۱۸ مهر: کودک، رسانه، فناوری‌های نوین
  • ۱۹ مهر: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی
  • ۲۰ مهر: کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری
  • ۲۱ مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری
  • ۲۲ مهر: کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی

او گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک در تهران با برپایی یک آیین ویژه و نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون و دیگر سازمان‌ها و برنامه‌های جذاب و متنوع برای کودکان صبح روز ۱۶ مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران آغاز می‌شود و هم‌زمان در استان‌ها نیز برنامه‌های مرتبط با حضور اعضای کودک و نوجوان کانون و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

نشست خبری هفته ملی کودک و تشریح فعالیت‌های این هفته در کانون فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =