نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان با اهالی رسانه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از تدارک ۹۵۴ ‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت هفته ملی کودک در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در ۴۴ کتابخانه ثابت و سیار این اداره کل اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ؛بهناز ضرابی زاده روز پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، کودکان را اصلی‌ترین سرمایه‌های هر جامعه و مسئولان را امانتداران این هدیه های الهی دانست و اظهار داشت: برنامه‌های هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهرماه) در راستای توجه افکار عمومی به موضوع کودکان و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می شود.

وی، هدف از اجرای برنامه های هفته کودک را معطوف کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه و جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و نیازهای امروز آنها برشمرد و افزود: توجه به حقوق شهروندی، اجتماعی، بازاندیشی در قوانین حوزه کودکان و زمینه سازی مناسب برای برنامه ریزی های کلان فرهنگی از جمله دستاوردهای اجرای برنامه ها در استان است. 

ضرابی زاده با اشاره به اینکه جشن آغاز هفته کودک در دبستان شاهد خیرساز اخوان یا حضور مسئولان حوزه کودک برگزار می شود، از اجرای نقاشی هزار متری در ۶ مدرسه همدان با حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز و نیز عروسکان سردیس کانون در روز شنبه خبر داد.

وی تصریح کرد: عضویت رایگان در مراکز کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در روز اول هفته ملی کودک، پخش فیلم در سینما کانون با ۶۵ درصد تخفیف برای دانش آموزان، عرضه محصولات فرهنگی هنری در فروشگاه کانون پرورش فکری واقع در میدان باباطاهر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه گویی مرحله استانی، اعزام پیک امید به مناطق کم برخوردار، شاد پیمایی عروسک های بلند قامت، رونمایی از ۲ کتاب اعضای ارشد کانون، برپایی کارگاه های ویژه رایگان فرهنگی هنری ادبی به مدت یک هفته، اجرای بازی های بومی محلی و اجرای بازی های رومیزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

ضرابی زاده فضاسازی مراکز کانون در استان، عرضه محصولات فرهنگی و هنری به مدت یک هفته، برپایی کارگاه‌های رایگان ستاره شناسی و نجوم، اهدا کودک کارت با تخفیف ویژه برای بازدید اعضا از اماکن گردشگری، برپایی میزخدمت در محل نماز جمعه را از دیگر برنامه های اجرایی در هفته کودک برشمرد.

وی اجرای برنامه متنوع متناسب با کودکان با نیازهای ویژه را از برنامه های شاخص در این هفته برشمرد و افزود: اجرای بازی‌های رومیزی در بهار، کاشت نهال در مراکز، پرواز بادبادک‌ها ، ساخت انواع کاردستی و اجرای حدود ۱۰۰ برنامه در روز پیش بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه ۱۰ کتابخانه سیار کانون در در طول سال هر ماه به ۲۲ روستا اعزام می‌شوند و سه کتابخانه پستی به روستاهای محروم خدمت رسانی می کنند افزود: فعالیت های گروهی کانون از سال ۹۸ به بطن مردم و خیابان‌ها راه یافته و با اجرای جشنواره ها، سرودهای همگانی و جشن‌ها در پیاده راه بوعلی در شناساندن کانون به مردم نقش چشمگیری ایفا کرده است.

نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان با اهالی رسانه

ضرابی زاده با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام کانون در استان همدان به اتمام رسیده و با تلاش مضاعف برای جذب اعتبارات جزو استان‌های برتر هستیم تصریح کرد: مبلغ ۱۶ میلیارد تومان اعتبار ویژه در سفر رییس جمهوری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اختصاص یافت که نسبت به سایر استان ها قابل توجه است. 

به گفته وی استان همدان با هنرآموزان و مربیان موفق، جزو استان‌های برتر در کسب نشان های برتر ملی و بین المللی در حوزه هنری و نقاشی، ادبی و عکاسی درخشیده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ۲ سال گذشته با ۴۱ هزار و ۱۲۳ جلد کتاب چاپ جدید در قالب طرح «تمیم» تجهیز و به روز رسانی شد.

ضرابی زاده گفت: ارتباط تنگاتنگ و همکاری با آموزش و پرورش استان همدان موجب اتفاقات راه گشا در راستای شناساندن کانون به سایر افراد جامعه می شود.

وی، استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، میراث فرهنگی و گردشگری، صدا و سیما، جمعیت هلال احمر، اداره ارشاد اسلامی را از دستگاه های اجرایی مرتبط با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برشمرد و افزود: همگرایی و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای متولی کودک در سراسر استان از جمله اهداف مهم در برگزاری برنامه های هفته کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اعتبارات کانون تعمیر و به روز رسانی شده و در این هفته برنامه های ویژه برای اعضای کانون و دانش آموزان اجرا می شود.

ضرابی زاده با بیان نامگذاری روزشمار روزهای هفته ملی کودک با هم‌فکری وزارت‌خانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های فعال در حوزه کودک گفت: ۱۶ مهر "کودک، صلح، بازی و نشاط"، ۱۷ مهر "کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت"، ۱۸ مهر "کودک، رسانه، فناوری‌های نوین"، ۱۹ مهر "کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی"، ۲۰ مهر "کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری"، ۲۱ مهر "کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری" و ۲۲ مهر "کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی" نامگذاری شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۱ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۴ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =