فرصتی برای کودکان مناطق کمتر توسعه‌یافته

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مروست طی اقدامی با استفاده از ظرفیت شهرستان جهت ارتقای سطح بهره‌وری آموزشی و پرورشی رویدادی باعنوان"قلعه مکتب مروست" را رقم خواهد زد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، با همت مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاههای شهرستان مروست و چهره‌های شاخص ملی و بین‌المللی که از زادگاهشان در این شهرستان بوده، ویژه‌برنامه‌ای از 20 تا 22 مهر ماه ۱۴۰۱ با عنوان" قلعه مکتب مروست" اجرا خواهد شد.

محبوبه برزگر مروستی طراح و مجری این برنامه گفت: اگرچه مربیان و معلمان پرورشی هر محل در تلاشند تا بهترین آموزه‌ها در اختیار اعضاء و آموزش‌پذیران قرار گیرد اما به دلیل محدودیت تعداد کادر آموزشی، عمومی بودن دانش علمی و عملی مربیان، کمبود امکانات آموزشی و دور بودن این مناطق از کلان‌شهرها، آموزش‌های خاص که دامنۀ وسیعی از علوم و مهارت‌ها را در برگیرد، کمتر در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.
مسئول مرکز فرهنگی هنری شهرستان مروست ادامه داد: این شهرستان با داشتن جمعیت جوان و کودکان علاقه‌مند به آموزش و فعال در کانون پرورش فکری، از این قاعده مستثنا نیست.
وی افزود: شهرستان مروست با داشتن پیشینۀ غنی فرهنگی و تاریخی، افراد متخصص و تحصیل‌کردۀ بسیاری دارد که در موضوعات متنوع صاحب‌نظر بوده و در مناطق مختلف ایران و سایر کشورها ساکن هستند. علاقۀ این افراد به سرزمین مادری سبب شکل‌گیری و اجرای برنامه‌های فرهنگی‌، هنری متعددی شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره‌های "روز مروست"، "نکوداشت خاندان علیم مروستی"، معرفی آثار تاریخی و طبیعی در قالب جشنواره‌های گردشگری، معرفی محصولات باغی و غذاهای محلی و... اشاره کرد.
برزگر گفت: برگزاری چنین جشنواره و برنامه‌هایی در شهرستان مروست به تربیت نیروهای اجرایی بومی انجامیده و با توجه به حضور افراد متخصص در حوزه‌های مختلف که به سرزمین مادری خود، مروست، علاقه‌مند هستند، بخش زیادی از فعالیت آموزشی و اجرایی کارگاه‌های آموزشی‌ـ‌پژوهشی این پیشنهاد با کمک این افراد انجام خواهد شد.
طراح رویداد قلعه مکتب مروست هدف از برپایی این ویژه برنامه با ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در مروست به‌عنوان منطقه پیشرو و الگویی برای فعالیت آموزشی‌ـ‌پرورشی کانون‌های سایر شهرستان‌های کشور، استفاده از آموزش‌های علمی و دانشگاهی برای آگاهی بخشی اجتماعی؛ تمرکززدایی از ارائه خدمات آموزشی‌ و پرورشی در بستری شاد، تعاملی و خلاق با کمک متخصصان و فعالان پرورشی سایر مناطق کشور، توسعه فرهنگی‌ـ‌اجتماعی مناطق کمتر توسعه‌یافته با استفاده از کمک نیروهای جوان، متخصص و متعهد؛ توزیع عادلانه آموزش و ایجاد زمینۀ شکوفایی استعدادهای هنری و علمی؛ تسهیل روند یادگیری و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از آموزش‌های تخصصی؛ شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد برای پرورش و تقویت توانمندی‌ها و خلق ارزش و کارآفرینی اجتماعی عنوان کرد.
وی در پایان افزود: به‌این‌ترتیب امید است با فراهم کردن بستری شاد، با رویکردی علمی و با تکیه بر توانمندی‌های بومی و تاریخ و ادبیات غنی سرزمین ایران و شهرستان مروست، محتوای مناسب آموزشی، پرورشی و پژوهشی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و نیز والدین و مربیان در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =