ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

با شعار«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین هفته ملی کودک را با اجرای برنامه‌های متنوع گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در هفته ملی کودک امسال نیز(۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱)مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع این روزها را برای بچه‌ها به یادماندنی و شادمانه کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک آبیک با برپایی بازارچه دست‌سازه‌های اعضای کودک و نوجوان به استقبال این هفته رفت.

در این برنامه اعضای کودک و نوجوان دست‌سازه‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان، اعضا و والدین گذاشته و به فروش رساندند. این برنامه با هدف جذابیت بخشی به فعالیت‌های کانون و آشنایی بچه ها با فعالیت‌های اقتصادی انجام شد.

این مرکز هم‌چنین برای جمعی از مادران اعضا با حضور کارشناس اداره بهزیستی، کارگاه‌های مهارت فرزندپروری را با همکاری موسسه سلامت روان بوستان برگزار کرد

در نخستین روز هفته ملی کودک نیز این مرکز میزبان ۵۰ دانش‌آموز مدرسه دخترانه فرهنگ و ادب بود. قصه‌گویی، کارگاه کاردستی، شعرخوانی، بازی و مسابقه از جمله فعالیت‌هایی بود که برای این مهمانان کوچک مرکز انجام  شد.

در آخرین روز هفته ملی کودک این مرکز میزبان ۴۰  دانش‌آموز پسر بود.کارگاه نقاشی با موضوع "لحظه‌های خوش زندگی"، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، مسابقه و نمایش پویانمایی از جمله فعالیت‌های اجرا شده برای این مهمانان کانون بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان در هفته ملی کودک با حضور در مدارس و نیز میزبانی از آنها چندین برنامه متنوع اجرا کرد.

این مرکز جشن روز جهانی کودک را با اجرای فعالیت‌های متنوعی مانند تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، نمایش کلیپ کارگاه‌های تابستانی، خوانش بیانیه هفته ملی کودک، کارگاه دل‌نوشته‌های کودکی، مسابقه برای مادران و اعضا، قصه‌گویی و برپایی نشست مادران درباره حقوق کودک و مهارت فرزندپروری با حضور یک کارشناس برگزار کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو تاکستان روزهای هفته ملی کودک را با اجرای برنامه‌های هماهنگ با روزشمار این هفته سپری کرد.

در روز ۱۶مهر؛ کودک، صلح، بازی و نشاط

فعالیت کارگاه بازی‌های بومی و محلی، اجرای مسابقه و بازدید از نمایشگاه آثار کارگاه‌های تابستانی اعضای مرکز انجام شد.

در روز ۱۷ مهر؛ کودک، رسانه و فناوری های نوین

با حضور ۶۰ دانش‌آموز دختر فعالیت‌های نمایش انیمیشن‌های برگزیده کانون، بازدید از نمایشگاه، کارگاه ادبی «آرزونوشت‌های من»، قصه‌گویی، خوانش بیانیه روز جهانی کودک و بازی و سرگرمی انجام شد.

در روز ۱۸ مهر؛ کودک، آموزش، امنیت و سلامت

مربیان این مرکز برای ۲۰۰ دانش‌آموز دختر مدرسه جامی فعالیت‌های اجرای موسیقی، مسابقه، ورزش صبحگاهی، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و بازدید از نمایشگاه را انجام دادند.

در روز ۱۹ مهر؛ کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری

معرفی مشاغل و فعالیت‌های مرتبط با حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی، کارگاه کاردستی و بازدید از نمایشگاه از فعالیت‌های این روز مرکز بود.

در روز ۲۱ مهر هم جشن هفته ملی کودک دراین مرکز برگزار شد.

تلاوت قرآن کریم، سرود ملی، خوانش بیانیه روز جهانی کودک توسط اعضا، کارگاه ادبی، مسابقه، بازدید از نمایشگاه، نمایش نماهنگ، اجرای مسابقه، نمایش تیزر فعالیت‌های تابستانی، اهدای جایزه و گواهی‌نامه پایان دوره های تابستان به اعضای شرکت کننده از فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری محمدیه هم در این هفته عضویت رایگان ۳۰ عضو جدید در روز جهانی کودک، اجرای برنامه بازدید از موزه محیط زیست (در روز کودک و محیط زیست) و آشنایی با زیست جانوری استان، برگزاری نشست تربیتی با دعوت از کارشناس در روز کودک آموزش، امنیت و سلامت، دعوت از مدارس و اجرای برنامه‌های متنوع، اجرای مسابقه و بازی و سرگرمی، معرفی مفاخر دینی در هفته وحدت، قصه گویی و شعر خوانی را انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه در این هفته فعالیت‌های کارگاه کاردستی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، بازدید از نمایشگاه آثار اعضا، اجرای نمایش و نشست نقد، نمایش فیلم، شعرخوانی و مسابقه را برای ۲۱۲ عضو ودانش‌آموز اجرا کرد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین زهرا با همکاری مدارس این شهرستان چند برنامه متنوع اجرا کرد،قصه‌گویی،کارگاه کاردستی و ادبی از جمله فعالیت‌های این برنامه ‌ها بود..نشست آموزشی تربیت فرزندان برای مادران اعضا و اولیای تربیتی در مدارس از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =