بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی

24 مهر 1401، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، معاون فرهنگی کانون استان یزد در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی یکی از حقوق اصلی کودکان را قصه و قصه گویی عنوان کرد و گفت: شایدازخود بپرسیم که در این عصر و زمانه که با هجوم امواج رسانه‌ای و ابررسانه ای با وجود پیشرفت علم ارتباطات چه نیازی به قصه و قصه‌گویی است؟ شاید اغراق نباشد که بگوییم آینده دنیا را همین قصه و قصه گویی رقم می زند.
محمدرضا آخوندی ادامه داد: در واقع دنیای بی قصه، دنیای بی رحم و غیرقابل تحمل است و این قصه است که دنیای خشن امروز را تحمل پذیر می کند. دور شدن از قصه ها دور شدن از اصل و شناسنامه و هویت است. بی هویتی و احساس بی ریشگی بیماری خطرناک امروز  جامعه ماست و داروی این نسیان و غفلت فرهنگی قصه و قصه گویی است.
وی با اشاره به این که قصه ها مرزهای هویتی یک کشور هستند، یادآور شد: قصه ها سند و شناسنامه یک ملتند. امروز متاسفانه بچه های ما از گذشته خود جدا شده و به آینده ای نامعلوم پرتاب شده اند و برماست بواسطه قصه و قصه‌گویی آنها را به ریشه و گذشته خود پیوند بزنیم برای ساختن آینده‌ای روشن و زیبا. قصه گویی نوعی تولید ارزش است، قصه سرمایه ملی یک جامعه است. در طول تاریخ این قصه و قصه گویی است که باعث شکل گیری آینده جوامع انسانی بوده است. قصه گویی مسیری است در جهت جامعه پذیری کودکان و نوجوانان.
داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی با بیان این که قصه ها مرزهای نامرئی یک کشور هستند، گفت: قصه گویی زبان مشترک گفت و گوی جوامع مختلف بشری ست. ما باید این زبان مشترک را در سرتاسر دنیا ترویج کنیم.
وی تصریح کرد: ما به عنوان قصه گو و قصه دوست نقش بزرگی در حفظ حریم هویت فرهنگی جامعه خود داریم. اگر جامعه امروز احساس بی هویتی دارد به این علت است که ذهن جامعه خالی از قصه های گذشته خود است. بر والدین و مربیان است که برای بچه ها قصه بگویند.
گفتنی است در اولین روز بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی جمعی از دانش آموزان، مربیان و کارشناسان کانون استان یزد حضور داشتند.

 بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =