کد خبر: 319404
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
بازدید 197
هفته ملی کودک در کتابخانه سیار روستایی چورزق

ویژه‌برنامه «کودک، شادی، آینده» به مناسبت هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در پایگاه‌های بخش چورزق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ بهرام عباسی مسئول کتابخانه سیار روستایی چورزق در گفتگویی ابراز داشت: در این ویژه‌برنامه مربی کتابخانه سیار روستایی ضمن تبریک ایام هفته ملی کودک خدمت اعضا، دانش‌آموزان و مربیان مهد کودک، به معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت.

عباسی گفت در طول این هفته با اجرای برنامه‌های ذیل به استقبال اعضا و دانش آموزان رفتیم. در ویژه‌برنامه روستا در تابستان اعضا خاطرات و کارهایی که در ایام تابستان در باغ و بستان و نگهداری از دام‌های خود انجام داده بودند در قالب قصه برای دوستان خود اجرا کردند.

ویژه‌برنامه «معرفی کتاب‌هایی که انجام گرفت» مربی با حضور در پایگاه‌ها، کتاب (می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم)، (حیوانات ردیاب در حیات وحش) و (سه گلدان) را برای اعضا معرفی کرد. در این معرفی اعضا با مجموعه کتاب‌ها آشنا شدند و در ادامه با امانت و روخوانی کتاب‌های مختلف برای اعضا انجام شد. سپس مربی با شعار «آینده ساختنی است» برای اعضا در مورد سلامت ارتباط آنلاین و مراقبت در استفاده از شبکه‌های مجازی صحبت کرد.

در ویژه‌ برنامه «شعرخوانی» مربی ضمن تبریک روز جهانی کودک، به همراه اعضا به اجرای شعرخوانی پرداخت. این برنامه با شعرهای زیبایی که اعضا از قبل حفظ کرده بودند به اجرا در آوردند و لحظات شادی را در کنار هم رقم زدند.

ویژه‌برنامه «نقاشی یک رسانه است» انجام گرفت. در این ویژه‌برنامه ابتدا مربی در رابطه با ارتباط با دنیای اطراف هر فرد برای اعضا سخنرانی کرد و در ادامه گفت که کشیدن نقاشی به عنوان رسانه درونی هر یک از ما برای اطرافیان محسوب می‌شود. در این فعالیت اعضا با موضوع «آینده را باید ساخت» به کشیدن نقاشی‌های خود پرداختند و در آخر برنامه به کلیه اعضا هدایایی اهدا شد.

با هدف پرورش نوشتن خلاق، تقویت حس اعتماد به‌ نفس، تقویت حس پرسشگری و پایدارسازی اعضا انجام شد. ویژه‌برنامه روستا در تابستان در تعدادی از مدارس روستایی در نخستین روز از هفته ملی کودک اجرا شد. مربی ضمن تبریک این ایام و بازگشایی مدارس گفت: تلاش برای موفقیت تک‌تک شما عزیزان، تلاش برای ساختن آینده این روستا، این شهر و بالطبع کشور عزیزمان ایران است. پس تلاش شما مقدس است، آینده ساختنی است و فقط باید شما بسازید. در ادامه با توجه به قطب کشاورزی بودن منطقه طارم ؛ مربی از کارهای فصل تابستان سخن به میان آورد که اعضا در ضمن مطالعه کتاب‌های امانتی، فصل تابستان به کارهای فصلی روستا نیز می‌پرداختند.

فصل تابستان در روستاها، به خصوص روستاهای منطقه طارم فصل کار و تلاش است، بنابراین اعضا با کوله باری از تجربه و خاطره وارد مدرسه می‌شوند. اعضا با تعریف این خاطره‌ها تجارب خود را به دوستان خود انتقال می‌دهند.

هفته ملی کودک در کتابخانه سیار روستایی چورزق

هفته ملی کودک در کتابخانه سیار روستایی چورزق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =