دوازده قصه‌گو از فارس به مرحله منطقه‌ای راه یافتند

معاون فرهنگی کانون فارس از راه‌یابی ۱۲ قصه‌گوی فارسی به مرحله منطقه‌ای قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ۱۴۰۱در شیراز برگزار شد. این رویداد با شرکت قصه‌گویان منتخب مرحله کتابخانه‌ای در بخش‌های ملی (پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بزرگ‌سال، نوجوان)، آیینی‌سنتی (نوجوان و بزرگ‌سال) و قصه‌گویی به زبان اشاره رقم خورد.

مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون فارس در اختتامیه جشنواره استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: جشنواره قصه‌گویی کانون سال به سال بزرگ و بزرگ‌تر شد؛ آنقدر بزرگ که صدایش به گوش جهانیان هم رسید و از آن طرف مرزها قصه‌گوها آمدند و قصه گفتند و جشنواره بین‌المللی شد.

در دنیا کمتر قصه‌گویی است که جشنواره قصه‌گویی کانون را نشناسند. این جشنواره آنقدر متنوع شده که هر ذوق و سلیقه‌ای را جذب می‌کند و حالا  نوبت به جشنواره بیست‌وچهارم رسید؛ این جشنواره هم متولد شد. همه آمدیم تا کمک کنیم این رسم دیرین به بهترین شکل و شیوه به سرانجام برسد و یادمان باشد که کودکان و نوجوانان ایران و جهان، همیشه منتظر قصه و قصه‌گوهای کانونی هستند تا آن‌ها را روانه دنیای شگفت‌انگیز قصه‌ها کنند.

دستوری در ادامه گفت: حاصل تلاش و زحمت مربیان، کارشناسان و قصه‌گویان استان فارس، ثبت ۹۵۵ اثر در پایگاه جشنواره است که تا پایان مهر افزایش هم خواهد داشت. او افزود:  ۱۹۲ اثر در بخش ملی و آیینی و سنتی در کانون فارس پایش اولیه شد که ۲۹ اثر به استان رسید و از این تعداد ۱۲ قصه‌گو راهی مرحله‌ی منطقه‌ای می‌شوند.

دوازده قصه‌گو از فارس به مرحله منطقه‌ای راه یافتند

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس نیز  در آیین پایانی جشنواره قصه‌گویی ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: این جشنواره به بیست‌وچهارمین دوره رسید و جشنواره‌هایی که درازا می‌کشد، بستر محکمی دارد که نشان می‌دهد برای رسیدن به مقصود نقشه‌ی راه ترسیم شده است.  

کامرانی در ادامه گفت: با آمدن فضای مجازی که هم حسن است و هم عیب، باید برای تولید محتوا تلاش کنیم؛ اگر کودک و نوجوان را از دیدن و خواندن چیزی منع می‌کنیم دستمان برای ارائه مطالب خوب پر باشد.

مدیر کل کانون فارس فواید قصه‌گویی را برشمرد و پایه‌ریزی ارزش‌های درونی، تقویت مهارت‌های شنیداری، زبانی و خلاقیت، گسترش دید و نگاه مخاطب، تقویت حافظه، کمک به یادگیری، تقویت مهارت‌های ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس، کمک به قرار گرفتن در شرایط سخت و بحران و بالا بردن علاقه به مطالعه را به عنوان تعدادی از این فواید دانست.

جشنواره استانی قصه‌گویی طی دو روز و با حضور  مدیر کل کانون فارس، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، جمعی از اعضای کودک و نوجوان، قصه‌گویان آزاد، کارشناسان، مسؤولان، مربیان، دانش‌آموزان و اصحاب رسانه، میزبان علاقه‌مندان به قصه‌گویی بود.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در تمامی کشور اجرا و در آیینی ‌هم‌زمان با شب یلدا،  قصه‌گویان منتخب معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =