برگزاری "جشن روشنا " در مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد

مرکز فرهنگی هنری شماره 4 کانون یزد ویژه برنامه ای برای کودکان با نیازهای خاص را با همکاری آموزشگاه نابینایان رسولیان با هدف آموزش مهارت های زندگی و خود باوری برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، 25 مهر 1401 مربیان مرکز فراگیر یزد میهمان آموزشگاه نابینایان رسولیان بودند و جشنی با عنوان"روشنا" برگزار کردند.
محبوبه بنازاده مربی مسئول مرکز شماره 4 کانون ضمن معرفی مرکز فراگیر از دانش آموزان کم بینا و نابینایی که عضو کانون بودند با جوایزی تقدیر کرد و در ادامه با قصه گویی ضحا دهقانی، دانش‌آموزان در کارگاه های نقاشی برجسته ، کاردستی خرطومی ها و روخوانی کتاب کرم سه نقطه شرکت کردند.
در این جشن که تمام کودکان این آموزشگاه شرکت داشتند تجربه ی متفاوتی را کسب کردند.
مربی مسئول مرکز در جلسه ای با معلمین آموزشگاه شروع فعالیت مرکز فراگیر را سال 94 عنوان کرد و افزود اکثر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز را با تکنیک های خاص برای کودکان با نیازهای ویژه انجام می دهیم.
ریحانه فخر آبادی مربی پرورشی این مدرسه از توانمندی بچه ها در رشته های ورزشی، نویسندگی، موسیقی، مداحی، نمایشنامه خوانی حفظ و قرائت قرآن گفت و ادامه داد آموزش با توجه به شرایط هر دانش آموز انجام می گیرد چرا که ما دانش آموزان کم بینا، نابینا و چند معلولیتی داریم و سعی ما بر این است که آموزش ها مهارت محور باشد.
فخر آبادی از جمله نیازهای این بچه ها را، آموزش مهارت های زندگی و خود باوری دانست.
نرگس دهقانی قصه گوی استانی از اعضای فعال مرکز فراگیر و دانش آموز پایه یازدهم مدرسه رسولیان ، همراهی خانواده ها را در شکوفایی استعداد فرزندان دارای معلولیت موثر دانست وافزود بچه های کم بینا و نابینا در زمینه نقاشی و طرح و رنگ شاید ضعیف تر عمل کنند ولی به دلیل به کارگیری حس لامسه و شنوایی خوب استعدادهای نهفته‌ی زیادی دارند. که با پرورش این استعدادها شاهد شکوفایی خلاقیت این عزیزان خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =