آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی پس از چهار روز رقابت قصه گویان به کار خود پایان داد و در حضور مسئولان استانی از برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، صبح روز 28 مهر 1401 آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش و فخرالسادات خامسی عضو شورای شهر یزد و محمد حسین رفیعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد و جمعی از اعضا و مربیان کانون و علاقه مندان به قصه و قصه گویی برگزار شد.
سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت :قصه ، قدمتی به وسعت تاریخ بشر دارد وانسان های نخستین قصه شکار و مبارزات خود را با عوامل قهری طبیعت به تصویر می کشیدند و اینگونه قصه زندگی خود را روایت می کردند و با پیدایش زبان و ادبیات قصه ها بخشی از فرهنگ شفاهی ملت ها شدند . قصه صدای زندگیست و این صدا همواره در کانون استان یزد جریان دارد .
وی اشاره کرد در جشنواره امسال در بخش های مختلف جمعا ۲۳۰ قصه بارگذاری شد که از این تعداد 80 قصه گو طی چهار روز به رقابت نشستند.
در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری کانون برگزار شد. معاون فرهنگی کانون که یکی از داوران جشنواره بود چنین گفت: از نگاه جامعه شناسان حوزه فرهنگ، بزرگترین درد جامعه امروز فراموشی و نسیان فرهنگی است و نسل امروز از گذشته خود خبر ندارند و درمان آن همین قصه گویی است و آینده ما را قصه گویی رقم می زند.
محمدرضا آخوندی با اشاره به این که آینده ما را قصه گویی رقم می زند، یادآور شد: برای این که آینده زیبایی داشته باشیم، باید به دژ محکم قصه و قصه گویی پناه ببریم. باید دست کودک و نوجوان را در دست قصه و قصه گویی بگذاریم.
وی افزود: قصه گویان یزدی در مقایسه با قصه گویان کشور سطح بالایی دارند بنابراین انتخاب برگزیدگان این جشنواره بسیار سخت بود و این نشان دهنده تنومندشدن نهال قصه گویی یزد است.

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی


در ادامه بخش هایی از اثر موسیقایی نمایشی لیلی و مجنون و فیلم قصه ی 90 ثانیه ای مریم امراللهی مربی فرهنگی مرکز دو اردکان نمایش داده شد.
همچنین نقالی داستان سهراب و گردآفرید توسط مائده رجب زاده و قصه گویی محدثه بقایی با قصه دختر آفتاب و دیو سیاه از اعضای مرکز فرهنگی هنری تفت به اجرا درآمد.

 آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =