فراخوان اعزام مربیان جهادی به مناطق کم برخوردار کرمانشاه منتشر شد

با هدف شکوفایی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه، تحقق عدالت تربیتی و عمل به رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌ی پرورش و تربیت، فراخوان تشکیل گروه‌های تربیتی و اعزام مربیان جهادی منتشر و از علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان در این حوزه دعوت به همکاری می‌شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ، فراخوان اعزام مربیان جهادی با هدف تحقق عدالت تربیتی توسط گروه جهادی هاتف تحت نظارت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه منتشر شد. محمد خیاط‌زنجانی سرپرست کانون استان گفت: روستاهای استان کرمانشاه و تعداد بسیاری از محلات حاشیه‌نشین که جمعیت آماری خوبی از کودکان و نوجوانان را دارند، فاقد مراکز تخصصی فرهنگی و هنری، مثل کانون پرورش فکری، برای پرورش و رشد فکر کودکان و نوجوانان هستند. اگر چه کودکان و نوجوانان با حضور در مدارس از نظر فضای آموزشی و سواد خواندن و نوشتن و یادگیری، ارضا می‌شوند اما همین کودکان و نوجوانان حتی در ایام سال تحصیلی نیز اوقات فراغتی دارند که باید در جهت درست و مثمر به ثمر برای جامعه و خود فرد، مورد استفاده قرار بگیرد. کودکان نیاز به شادی، بازی و سرگرمی دارند تا بتوانند ذات کودکی و پرشور خود را حفظ کنند و با حس و حال بهتری رشد کنند و قد بکشند. نوجوانی نیز بحرانی‌ترین سال‌های زندگی یک فرد است که از همین‌جا دغدغه‌ها، افکار، ذهنیت و به نوعی شخصیت یک انسان به مرور پایه‌ریزی و شکل می‌گیرد.
زنجانی، سرپرست کانون استان تاکید کرد: کانون پرورش فکری به عنوان نهادی فرهنگی که در حوزه‌ی تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بیش از پنج دهه است که فعالیت دارد، با آموزش‌هایی غیرمستقیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی سعی در پرورش فکری و روحی کودکان و نوجوانان، با توجه به علائق و استعدادهای آنان دارد، برای همین است که کودک و یا نوجوانی که در کانون رشد پیدا کرده و به نوعی عضو کانون است، متفاوت‌تر از بچه‌های دیگر در فضاهای مختلف جامعه از جمله گروه‌های هم‌سال و مدارس رفتار و برخورد می‌کند. این کودکان و نوجوانان معمولا یک رهبر می‌شوند برای گروه‌های کوچک‌تر خود در مدارس و گروه‌های هم‌سال، آن‌ها می‌توانند به عنوان یک کمک مربی کوچک، دوستان خود را راهنمایی و یا گروهی را هدایت کنند.
 زنجانی در ادامه با ابراز تأسف در خصوص محدودیت مراکز کانون و عدم برخورداری بسیاری از محلات شهر کرمانشاه و روستاها از مراکز ثابت کانون پرورش فکری گفت: متاسفانه در کانون با کمبود نیرو و مربی نیز مواجه هستیم و نمی‌توانیم با وضع نیروهای موجود محلات و یا روستاها را پوشش دهیم، اما این به این معنی نیست که تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در مناطق دورافتاده برای ما مهم نباشد، بنابراین راهکاری طراحی و ارائه گردید تا روستاها و محلات فاقد مراکز تخصصی فرهنگی هنری برای کودک و نوجوان، با نیروهای جهادی متخصص و آموزش دیده تحت عنوان گروه جهادی هاتف، با نظارت و حمایت کانون پرورش فکری کرمانشاه پوشش داده شوند تا جمعیت آماری بیشتری از کودکان و نوجوانان استان ما تحت تعلیم و تربیت و آموزه‌های فرهنگی کانون قرار بگیرند. با نشر فراخوان اعزام نیروهای جهادی، علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان به حوزه‌های تربیتی شناسایی و طبق سازوکار مشخص و طراحی شده برای فعالیت در مناطق ذکر شده بکارگیری می‌شوند، و این قدمی است هر چند کوچک در راستای تحقق عدالت تربیتی در مناطق مختلف استان تا بلکه شاهد اتفاقات خوبی در آینده‌ باشیم...

دغدغه‌مندان و علاقمندان به حوزه‌ی تعلیم و تربیت کودک و نوجوان می‌توانند برای حضور در گروه جهادی هاتف جهت اعزام به روستاها و مناطق حاشیه‌نشین با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در راستای تعلیم و تربیت بهتر، و یا اهداء اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و هدایای خود با شماره‌ی ۰۹۱۸۳۸۸۵۷۰۸ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =