نشست مربیان کتابخانه‌های سیار کانون استان اردبیل برگزار شد

درراستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها و توسعه خدمات فرهنگی در مناطق روستایی و کم برخوردار شهری، نشست هم افزایی مربیان کتابخانه های سیار روستایی وشهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در دفتر مدیر کل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، نشست سرپرست، معاونان وکارشناسان کانون استان با مربیان کتابخانه های سیار روستایی وشهری، قبل‌ازظهر روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه سال ۱۴۰۱، در دفتر مدیرکل برگزار شد.

 دراین نشست ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار، نشان و معرف کانون هستند، اظهار داشت: با فروکش کردن دوره‌ی بیماری کرونا و رفع محدودیت‌ها، برای جبران آسیب‌های ناشی از تعطیلی مراکز سیار کانون و ارایه‌ی مناسب و شایسته‌ی خدمات فرهنگی در مناطق هدف، نیازمند کار جهادی در مراکز سیار شهری و روستایی هستیم.

سرپرست اداره کل کانون استان در این نشست از تلاش برای جذب مجوز استخدام مربیان جدید برای راه‌اندازی کتابخانه های سیار در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و مشگین‌شهر خبر داده و تصریح کرد: برای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار، انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و خدمات کتابخانه‌ای توسط مربیان سیار کانون، مورد توجه مسوولان کشوری و استانی قرار دارد.

نشست مربیان کتابخانه های سیار کانون اردبیل برگزار شد

وی در این نشست اتکای صرف کتابخانه‌های سیار به مدارس به خصوص در فصل تابستان را به جهت پایان سال تحصیلی، آسیب‌زا دانسته و در کنار همکاری با مراکز آموزشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های دفاتر تسهیل‌گری و همچنین شوراهای مناطق روستایی را در توسعه خدمات فرهنگی مورد تاکید قرار داد.

سرپرست اداره کل کانون استان با اشاره به اینکه موارد و موانع ارایه خدمات مناسب احصا شده و در جهت رفع آن تلاش می شود، اظهار امیدواری کرد، با آسیب شناسی واحدهای سیار کانون و تلاش برای حل مشکلات مربیان، شاهد پویایی این مراکز باشیم.

داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان نیز با اشاره به آغاز فعالیت حضوری کتابخانه‌های سیار پس از رفع محدودیت‌های اپیدمی کرونا گفت: تجربه‌ی چندین ساله‌ی مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی از نقاط قوت این مراکز برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار است.

علومی با بیان اینکه خودروهای سیار به لحاظ جذابیت ظاهری با طرحی مناسب و مخاطب‌پسند در حال نقاشی و رنگ آمیزی است، اظهار داشت: با همراهی و تلاش فعالانه همکاران و در سایه‌ی برنامه ریزی و پشتیبانی کارشناسان ستادی در انتظار بازگشت دوران طلایی خدمات فرهنگی کتابخانه های سیار هستیم.

در ادامه‌ی این نشست، حسین یوسفی کارشناس مسوول فرهنگی، هنری، ادبی کانون نیز با بیان اینکه نباید از داده‌های آماری برای ارایه گزارش خدمات غافل شد، گفت: در کنار امانت کتاب، انجام فعالیت‌های جذاب و مورد پسند کودکان و نوجوانان، از رسالت اصلی کتابخانه‌های سیار است.

شایان ذکر است مربیان امور فرهنگی کتابخانه‌های سیار روستایی نیز در ادامه این نشست با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود و همچنین طرح مسایل و مشکلات مربوط به خودروها و حوزه‌های کاری خود، با سرپرست اداره کل کانون، معاونان و کارشناسان حاضر در جلسه به تبادل نظر و بررسی راه‌کارهای لازم پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =