هفته‌ی کتاب فرصت مناسبی برای معرفی و انتقال  شیوه‌های ارزشمند کتابخوانی کانون به مخاطبان

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در نشست ویژه برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی از همکاران خواست از فرصت این هفته برای معرفی شیوه‌های ارزشمند کتابخوانی در کانون به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها ودیگر نهادهای فرهنگی بهره ببرند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، این مقام مسؤول با اشاره به سرانه‌ی پایین مطالعه در کشور و استان و نقش و اهمیت درونی شدن این فعالیت در دوران کودکی گفت مربیان کانون در این ایام و دیگر روزها با بهره‌گیری از فضای مدارس و مخاطبان موجود در این فضا باید شیوه‌های ارزشمند کتابخوانی در کانون را به جامعه معرفی کنند.

فلاح با اشاره به طرح کتابخوانی ویژه مدارس گفت در این طرح در نظر داریم ضمن ایجاد لذت خواندن در کودکان، روان‌خوانی آن‌ها را رشد داده و با معرفی کتاب‌های مناسب زمینه‌ی انس با کتاب را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی ادامه داد اگر این انس در کودک ایجاد شود و او بتواند بخشی از هزینه‌های خود را مدیرت کرده و به خرید کتاب و احداث کتابخانه‌ی شخصی‌اش اختصاص دهد، به طور یقین در آینده نیز این ارتباط را حفظ خواهد کرد.

این مقام مسؤول همچنین به استفاده از شیوه‌های جذاب بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، روخوانی و ... در سواد خواندن و افزایش  سرانه مطالعه تاکید کرد.

استفاده از شیوه‌های مناسب پژوهشی با کمک گرفتن از کارشناسان این امر در کانون و اساتید دانشگاهی از دیگر نکاتی بود که سرپرست کانون البرز در مورد آن سخن گفته و افزود در یک طرح پژوهشی میزان تاثیر شیوه‌های کانون در جذب کودکان به مطالعه و افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان سنجیده خواهد شد.

در ادامه این نشست نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی، مهتاب میرزاپور، مسؤول بخش ادبی و ندا ساعی، کارشناس هنری فعالیت‌های پیش بینی شده استان  برای هفته کتاب و کتابخوانی را معرفی کردند.

دعوت از نویسنده کتاب «مدرسه کتاب‌نخوانی» و اجرای ویژه برنامه با این موضوع با همکاری شهرداری و اداره کل ارشاد اسلامی استان، دعوت ازکودکان نویسنده کانونی و برگزاری نشست صمیمانه، رونمایی کتاب، برگزاری نشست ادبی دو پنجره، برگزاری کارگاه تصویرسازی و ماکت سازی شخصیت‌های کتاب مورد علاقه‌ی کودکان، تولید محتوا با موضوع معرفی کتاب، نویسنده و نقد کتاب از فعالیت‌هایی بود که توسط این کارشناسان مطرح شد.

در ادامه مسؤولان مراکز شش گانه استان برنامه‌های پیش بینی شده خود را مطرح کردند؛ دعوت از دانش‌آموزان و حضور مربیان در مدارس، معرفی کتاب‌ توسط مربیان، اعضا و دانش آموزان، برگزاری ویژه برنامه‌هایی  به منظور جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی، ایجاد لذت خواندن در کودکان برای علاقه مند کردن آنان به مطالعه، برگزاری نمایشگاه آثار اعضای مرکز با موضوع کتاب و کتابخوانی در قالب های متنوع مانند کتاب‌سازی، تشکیل گروه‌های سرود و همخوانی کتاب، تولید ویدیوهای کوتاه از معرفی کتاب توسط اعضا از جمله فعالیت‌های پیش بینی شده مراکز برای هفته کتاب بود که در نشست روز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ مطرح شد .

هفته‌ی کتاب فرصت مناسبی برای معرفی و انتقال  شیوه‌های ارزشمند کتابخوانی کانون به مخاطبان

قرار است در نشست بعدی فعالیت‌های نهایی استانی و مراکز و عنوان طرح کتابخوانی اعلام و جدول نهایی فعالیت‌ها تنظیم و به اطلاع عموم  علاقه مندان رسانده شود.

شایان ذکر است فعالیت‌های هفته کتابخوانی از ۲۱ آبان۱۴۰۱ درسراسر  کشور  آغاز خواهد شد .  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =