مُهر صدآفرین ملت ایران بر دفتر مشق شهدای دانش‌آموز شیراز

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با انتشار پیامی حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) (شاه‌چراغ) شیراز را که منجر به شهادت جمعی از هم‌وطنان مظلوم ایرانی به‌ویژه کودکان و نوجوانان شد، محکوم کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کودکان و نوجوانان سرزمین من!

پدران و مادران ایران زمین!

سرآغاز هفته نوجوان را، شهدای کودک و نوجوان با خون خود در مقدس‌ترین مکان امضا کردند.

آنها که درس دهقان فداکار و شهید حسین فهمیده را از کتاب‌هایشان آموخته‌اند و از آن، شهیدان علی لندی و شهدای کودک و نوجوان واقعه تروریستی شاه‌چراغ مشق عمل را به تصویر می‌کشند و ملت ایران مُهر «صد آفرین» را در دفتر مشق‌شان می‌زند. گلوله و تفنگ چه سنخیتی با جان و تن کودکان و نوجوانان ما دارد و وقتی این گلوله به سمت سینه فرزندان سرزمین مقدس ایران شلیک شود و امنیت سرمایه‌های ایران عزیز را نشانه بگیرد، همه ملت می‌لرزد، همه ایران اشک می‌شود، مشت‌ها گره می‌خورد، صفوف وحدت تنیده‌تر می‌گردد و دادخواهی آرتین می‌شود شعارشان.

آرتین یعنی مقدس و پاک و امروز بال‌های این پرنده مقدس خونین است. پدران و مادران فرزندان ایران این روزها برای آرتین اشک ریخته‌اند. آغوش‌شان را گشوده‌اند تا نماد مظلومیت کودک ایرانی را به سینه بفشارند. اکنون غم آرتین غم ایران است. امروز ایران غمگین است. فرزندان ایران از کودکی قهرمان‌اند و کتاب‌های درسی بچه‌ها پر از قهرمان است و لالایی مادران، شهید پرور.

از امروز سه قهرمان دیگر به این دفتر اضافه می‌شود. و بچه‌ها نام سه شهید دانش‌آموز را روی تخته کلاس خواهند نوشت.

1. شهید علی‌اصغر لری گویینی دانش‌آموز پایه دوم

2. شهید آرشام سرایداران دانش آموز پایه پنجم

3. شهید محمدرضا کشاورز دانش آموز پایه دهم

خون دانش‌آموزان مظلوم دهه هشتادی و دهه نودی به ما درس جدیدی می‌دهد. این بار آنها معلم هستند و ما فراگیرنده. امیدواریم این پیام را به خوبی دریافت کنیم و آن‌هایی که گوش‌هایشان و چشم‌هایشان در این ایام سنگین شده است از خواب غفلت بیدار شوند و از امضای خونین این نوجوانان شهید شرمنده شوند و بدانند آتش‌افروزی بازی در زمین دشمن است و خیانت به وطن. خون این کودکان و نوجوانان بار دیگر به ما معلمان این پیام را منتقل کرد که مدرسه و کلاس درس محل اجرای نقشه های دشمنان نیست و امنیت روحی و روانی این امانت‌های الهی بر هر چیزی ترجیح دارد. درود بر شهدای حادثه خونین تروریستی شاهچراغ. درود بر آرتین قهرمان و پاک. درود بر همه شهدای این واقعه و شهدای دانش‌آموز و تسلیت به خانواده‌های شهدا و همه ایرانیان. دادخواهی خون‌های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم حقی غیر قابل چشم‌پوشی است.

حامد علامتی

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =