کارگاه آموزشی مربی تئاتر کودک و نوجوان در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با برگزاری کارگاه آموزشی مربی تئاتر کودک و نوجوان میزبان مربیان و علاقه‌مندان این هنر بود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه آموزشی مربی تئاتر کودک و نوجوان در کانون استان برگزار شد.

در آغاز این کارگاه، که به صورت نظری و عملی برگزار شد، حسین فدایی‌حسین تعریف‌های گوناگون این هنر و تفسیر آن را برای حاضران بیان کرد و در ادامه در خصوص انواع تئاتر(تئاتر برای کودکان و تئاتر با کودکان) صحبت کرد.

این مدرس در بخش دیگری از کارگاه خود ابزارهای مربی تیاتر شامل بازی نمایشی، نمایشِ بازی و بازی تئاتری را عنوان کرد و در قسمت آموزشی کارگاه، که با مشارکت هنرجویان همراه بود، مراحل گام به گام هنر تئاتر شامل آشنایی، آمادگی(گرم کردن بدن و صدا، بخش حرکت، تقلید حرکت و..) طیف‌های حرکتی، بیان و گفتار، احساس، تمرکز ذهنی، مکان و آهنگ را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

در برگزاری این کارگاه، که با همکاری و میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا شد، آموزش و پرورش و حوزه هنری نیز مشارکت داشتند.

گفتنی است حسین فدایی‌حسین نمایشنامه نویس، طراح صحنه، پژوهشگر تئاتر و عضو شورای نظارت بر تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی است که آثار متعددی در حوزه‌های فعالیت خود پدید آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =