کد خبر: 319912
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
بازدید 273
مراکز کانون استان اردبیل یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشتند

ویژه برنامه‌های نکوداشت ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز با حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، سیزدهم آبان سالروز سه رویداد مهم و متفاوت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و مربوط به تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران به دست ماموران رژیم پهلوی و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸  است که مربیان و اعضای مراکز کانون استان اردبیل در گرامیداشت این مناسبت فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل

به مناسبت گرامیداشت سیزده آبان‌ماه، سالروز تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، برنامه‌های متنوعی برای اعضای مرکز و دانش‌آموزان بازدید کننده، در مرکز شماره‌ی یک کانون به شرح زیر اردبیل برگزار شد:

- فضا سازی مرکزبه مناسبت سیزده آبان

- بازدید دانش‌آموزان پایه ششم مدرسه پسرانه شهید رجایی و اجرای فعالیت‎های فرهنگی از جمله معرفی زندگی‌نامه،رشادت‌ها ونحوه‌ی شهادت نوجوان شهید محمدحسین فهمیده، آموزش کاغذ و تا، قصه گویی از داستان «آتش و دریا» وشعر خوانی از کتاب «رونویسی از بهار»

- تحریراسامی و بخشی از وصیت‌نامه‌ی شهدای دانش آموز استان اردبیل به خط نستعلیق و نستعلیق تحریری توسط اعضای نوجوان مرکز در کارگاه خوشنویسی

- برگزاری کارگاه نقاشی و اجرای کارگروهی با تکنیک کلاژ با موضوع گرامیداشت روزدانش‌آموز

- برگزاری کارگاه شعر و معرفی کتاب‌های «خاطرات مه گرفته و رونویسی از بهار» و نقد و بررسی اشعار این دو کتاب

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون اردبیل

برنامه گرامیداشت روز دانش‌آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا، با حضور اعضا در مرکز شماره‌ی دو کانون اردبیل برگزار و فعالیت‌های زیر با همت مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مرکز اجرا شد:

شعارنویسی: در این برنامه، ضمن معرفی  روز دانش‌آموز و بیان اهمیت این روز در بصیرت افزایی نسل جدید، به رویدادهای این روز در سال‌های قبل و آغاز انقلاب اشاره شد. شعارهایی که نسل جوان در آن روزها سر می دادند بیان شد و در ادامه اعضای کارگاه هنری مرکز به شعارنویسی روی پارچه ی سه متری پرداختند.

معرفی کتاب: کتاب «فهمیده، رزمنده‌ی کوچک»، از مجموعه کتاب‌های تاریخ انقلاب برای کودکان و نوجوانان معرفی و بخش هایی از این اثر توسط اعضا روخوانی شد. همچنین تصاویری از حال و هوای آن روزهای مردم برای اعضا نشان داده شد. 

خاطره نویسی: در کارگاه ادبی، اعضا با طرز نوشتن خاطره و خاطره نگاری آشنا شدند. سپس به بیان خاطره‌های خود از جشن‌ها و مراسمات ملی که در آن شرکت کرده بودند، پرداخته و در ادامه آن ها را به صورت مکتوب به نگارش در آوردند.

کارت پستال سازی: فعالیت کارت پستال سازی از جمله فعالیت هایی بود که در روز دانش آموزبه اجرا در آمد. در این برنامه اعضا با درست کردن  گل لاله و کبوتر، تصویر شهدای دانش آموز را روی کارت پستال‌ها چسبانده و با گل‌های لاله، تزیین کردند.

گرامیداشت شهدای شاهچراغ: مربیان و اعضای مرکز ضمن محکوم کردن حادثه ی تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، با نثار صلوات و فاتحه بر شهدای این حادثه به خصوص سه دانش آموزی که در این جریان به شهادت رسیده بودند، یاد آن‎ها را گرامی داشتند.

مراکز کانون استان اردبیل یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشتند

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی سه کانون اردبیل

در گرامیداشت مناسبت ۱۳ آبان، ویژه برنامه‌ای با حضور مربیان واعضای فعال کارگاه‌ها در مرکز شماره‌ی سه کانون اردبیل برگزار گردید.

در این ویژه برنامه، ابتدا سارا وطن‌خواه سرپرست مرکز ضمن تبریک و گرامیداشت روز دانش‌آموز و تشریح وقایع این روز، بر هوشیاری و آگاهی اعضا از جریان توطئه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی تاکید و از آن‌ها خواست برای آبادانی و پیشرفت میهن اسلامی، به بهترین نحو در فراگیری علم بکوشند.

در ادامه برنامه‌های مرکز در این مناسبت فعالیت‎های شعرخوانی و معرفی کتاب توسط مربیان فرهنگی اجرا شده و کارگاه کاردستی نیز با موضوع ساخت نماد شهدا و انقلاب اسلامی (گل لاله و کبوتر) برگزار شد که در خاتمه کار، اعضا پیام و حرف‌هایی از جنس دل را برای شهدای دانش‌آموز روی بال کبوترها به نگارش درآوردند.

ساخت کتیبه‌سفالی ۱۳ آبان و طراحی پوستر توسط اعضای کارگاه‌های هنری و همچنین نگارش دلنوشته‌هایی با عنوان «ما همه فهمیده ایم» توسط اعضای کارگاه ادبی، از دیگر فعالیت‌های مرکز در این روز بود.

گفتنی است در پایان این ویژه برنامه اعضا و مربیان مرکز با همخوانی سرودهای «ای ایران» و «سلام فرمانده» با آرمان‌های شهدای میهن اسلامی عهد وپیمان بستند تا ادامه دهنده‌ی راه پرافتخار آن‌ها برای آبادانی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی باشند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی چهار کانون اردبیل

به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان‌ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز » و همچنین سالروز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا، اعضای نوجوان مرکزشماره‌ی چهار کانون اردبیل، روز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه با حضور در مزار شهدای نوجوان و نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطرات رشادت‌های آنان را گرامی داشتند.

همچنین در ادامه فعالیت‌های مرکز در این مناسبت، کارگاه نقاشی، با عنوان «من یک دانش‌آموزم» برگزار و در پایان آثار اعضا به صورت نمایشگاهی در معرض دید مراجعه کنندگان و دیگر اعضای مرکز قرار گرفت.

گفتنی است، برگزاری کارگاه ادبی با عنوان «اگر آن روز بودم ...» و نگارش دلنوشته‌های اعضا برای شهیدان نوجوان و برپایی کارگاه بحث آزاد با عنوان «نوجوان امروز و اندیشه‌های نو و سازنده» با حضور اعضای نوجوان از دیگر برنامه های مرکز در این مناسبت بود.

 در پایان کتابهای «نیمکت‌های پاییزی» و «فرهنگ‌نامه‌ی انقلاب اسلامی» معرفی و با خوانش بخش‌هایی از زندگی‌نامه شهید نوجوان «سعید وثوقی ایرانی»، تمثال مبارک این شهید گرانقدر به صورت نمادین گل باران شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون اصلاندوز

به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری  در کانون اصلاندوز اجرا شد.

در این برنامه فضه میرموسوی مربی مسوول مرکز با تشریح علت نام‌گذاری این مناسبت به نام روز دانش‌آموز، با استفاده از تصاویر روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، این رویداد تاریخی را برای اعضا معرفی کرد.

درادامه این برنامه که با عنوان «ما کودکان ایران را می‌سازیم» اجرا شد، اعضا در کارگاه کاردستی با استفاده از سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران قاب‌های مقوایی درست کرده و با نوشتن جملات زیبا دراین قاب‌ها، یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی داشتند و در پایان، سرود جمهوری اسلامی ایران را همخوانی کردند.

گفتنی است  این فعالیت ها با هدف آشنایی کودکان با رویدادهای انقلاب اسلامی و همچنین تسخیرلانه جاسوسی و نقش پر رنگ دانش آموزان در رویدادهای انقلاب اسلامی اجرا گردید.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون پارس آباد

به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی، فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری وادبی با حضوراعضا و اولیا در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون پارس آباد اجرا شد.

در این برنامه مربیان مرکز ضمن معرفی وقایع و رخدادهای ۱۳آبان، کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه را با زندگانی شهید نوجوان «سولدوز جعفری» که مرکز بنام این شهید مزین شده است؛ آشنا کرده و درادامه، با بیان مطالبی ازکتاب دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران اعضای مرکز را با رویداد۱۳آبان در سال‌های۱۳۴۳و۱۳۵۷و۱۳۵۸آشنا نمودند.

 در فعالیت ادبی مرکز نیز اعضای کارگاه ضمن خوانش اشعار، نوشته‌های خود  را در ارتباط با مناسبت ۱۳ آبان ماه، روی پانل روز دانش‌آموز با عنوان «به یاد تو» نصب کردند.

گفتنی است در پایان برنامه، اعضا حاضر به‌همراه والدینشان در محوطه مرکز شعارهای مناسب ۱۳آبان سردادند.

همچنین همزمان با برگزاری مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه، مراکز کانون شهرستان پارس‌آباد به صورت مشارکتی، ایستگاه‌ نقاشی را در مسیر راهپیمایی برپا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون جعفرآباد

کانون پرورش فکری مرکزجعفرآباد در گرامیداشت مناسبت ۱۳آبان به اجرای فعالیتهای فرهنگی به شرح زیر پرداخت:

- حضور در مدرسه امام صادق(ع) ومعرفی وقایع مربوط به ۱۳آبان و اجرای فعالیت بحث آزاد و پاسخ به پرسش دانش‌آموزان

- معرفی کتابهای موجود در مرکز با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی

- شرکت مربی و اعضای کانون در راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان شهرجعفرآباد

مراکز فرهنگی و هنری کانون کوثر

با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اعضای مرکز شماره‌ی یک کانون کوثر با وقایع ۱۳ آبان آشنا شدند.

به مناسبت گرامیداشت روز دانش‌آموز مربیان مرکز وقایع مربوط به علت نام‌گذاری این روز را برای اعضا تشریح کرده در ادامه اعضای کانون با موضوع روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی اقدام به تهیه نشریه دیواری کردند.

در برنامه‌ای دیگر کتاب « نیمکت‌های پاییزی» نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی در ارتباط با وقایع روز ۱۳ آبان‌ماه معرفی و بخش‌هایی از آن توسط اعضا روخوانی شد.

اعضای مرکزشماره‌ی دو کانون کوثر نیز با اجرای فعالیت‌های فرهنگی روز دانش آموز را گرامی داشتند.

به همین مناسبت، مربی فرهنگی مرکز با معرفی وقایع ۱۳ آبان، با اشاره به حوادث اخیر کشور، بر آگاهی و بصیرت اعضای نوجوان در شناخت چهره توطئه‌گران تاکید کرده و از اعضا خواست برای شناخت حقیقت، راه شهیدان و پیام آن‌ها را الگوی خود قرار دهند.

در ادامه برنامه اعضای مرکز دلنوشته‌های خود را تقدیم شهدای انقلاب اسلامی کرده و با قرائت فاتحه یاد شهیدان حمله‌ی تروریستی حرم شاه چراغ(ع) به خصوص شهدای دانش آموز این حادثه را گرامی داشتند.

مراکز کانون استان اردبیل یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشتند

مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی

به مناسبت گرامی داشت ۱۳ آبان روز دانش آموز برنامه های متنوعی در مرکز گرمی برگزار شد.

مربیان کانون پرورش فکری  با فعالیت هایی همچون معرفی وقایع، معرفی شخصیت نوجوان شهید محمد حسین فهمیده، برگزاری کارگاه‌های کاردستی، نقاشی، سفالگری وبرگزاری کارگاه ادبی به استقبال ۱۳آبان رفتند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون مشگین‌شهر

به مناسبت شناخت اعضای مرکز با رخدادهای یوم الله ۱۳آبان، (روز دانش آموز، تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری درمرکز شماره‌ی۲ کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

در این مناسبت کارگاه نقاشی با موضوع«پرچم کشورم ایران» با حضوراعضای کودک برگزار شد. در این کارگاه مربی مرکز برای اعضا از قداست وارزش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده و معنی ومفهوم رنگ‌ها در پرچم را تشریح کرد. همچنین در این کارگاه علاوه بر نقاشی کارت پستال پرچم ایران نیز توسط اعضا ساخته شد.

در برنامه‌ای دیگر سه واقعه تاریخی مهم در ۱۳ آبان، در ارتباط با تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، اعتراض دانش‌آموزان وتعطیلی مدارس در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال ۱۳۵۸، برای اعضای نوجوان تشریح شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین

در گرامیداشت روز دانش‌آموز، اعضای کودک مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، کارت پستال درست کرده و سرود یار دبستانی من را همخوانی کردند.

در این برنامه که روز چهارشنبه، ۱۱ آبان ماه در استقبال از گرامیداشت روز دانش آموز اجرا شد، فعالیت‌های دیگری از جمله معرفی وقایع و ایام، قصه گویی و شعرخوانی و پخش فیلم نیز انجام شد.

خاطرنشان می شود در پایان برنامه که با همکاری مرکز پیش دبستانی نوگلان زهرا اجرا شد، با اهدای جوایزی از اعضای حاضر در برنامه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =