نشست تخصصی «تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی»

نشست تخصصی«تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی» به‌ همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت پلیس فتا در شهرستان تالش برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، نشست تخصصی«تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی» در راستای اهداف کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و درجهت آگاهی‌بخشی هرچه بیش‌تر به مخاطبان در مسیر بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و برگزارشد.

مخاطبان این نشست تخصصی که با حضور همراهی پلیس «فتا»ی تالش و به‌میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان صورت‌گرفت، نوجوانان عضو این مجموعه‌  بودند و طی یک روند ساختارمند، با بایدها و نبایدهای حضور در فضای مجازی آشناشدند.

نشست تخصصی «تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی»

براساس این گزارش، رئیس پلیس فتا در شهرستان تالش نیز میهمان این نشست به‌شمارمی‌رفت و از فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌روی نسل نوجوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صحبت‌کرد.

محمدحسین‌دوست در همین ارتباط، صیانت از اطلاعات شخصی و عدم ارایه مشخصات فردی به افراد ناشناس را نخستین گام در این مسیر دانست و با تاکید بر عدم پاسخ‌گویی به تماس‌ها و پیامک‌های جعلی گفت: عدم توجه به این مهم پیامدهای ناخوش‌آیندی به همراه‌ دارد.

او هم‌چنین، اشتراک‌گذاری نقطه‌نظرات و مشورت‌گرفتن نوجوانان از خانواده، اولیای تربیتی و معتمدین را لازم و ضروری ارزیابی‌کرد و باخاطرنشان‌کردن عواقب‌ ناگوار «ولگردی‌های مجازی» اظهارداشت: آگاهی از رویدادها می‌تواند در پیش‌گیری از زیان‌های ناشی از سهل‌انگاری موثرباشد.

این حافظ امنیت ایران اسلامی در ادامه، به پرسش‌های ۴۰ عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش پاسخ‌گفت و ضمن آشناسازی حاضران با کتاب‌های مفید و مرتبط با موضوع، شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ را به‌منظور درمیان‌گذاشتن مشکلات حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی  به نوجوانان معرفی‌کرد.

گفتنی‌است، این نشست به بهانه یوم‌الله ۱۳ آبان و در راستای برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی کانون با رویکرد «آگاهی‌بخشی» به نسل کودک و نوجوانان صورت‌پذیرفت.

نشست تخصصی «تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =