نهمین نشست اعضای شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برگزار شد

نهمین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی، فضا آرایی مراکز فرهنگی و هنری و بررسی شرایط و هزینه‌های بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون استان، قبل‌ازظهر روز یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، در دفتر مدیرکل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، جلسه ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان دراین با اشاره به نقش کتاب در توسعه فرهنگی کشور، گفت: توجه به امرمطالعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، سطح بینش و آگاهی افراد جامعه را در راه توسعه‌ی فرهنگی کشور ارتقا خواهد داد.

 ملک‌زاده فرد دوران کودکی را فرصت طلایی در تعیلم و تربیت افراد ذکر کرده و تصریح کرد: عادت به مطالعه و علاقمندی به کتابخوانی به عنوان رفتاری که از دوران کودکی در انسان نهادینه شود، زمینه رشد و تعالی افراد جامعه را بهتر و سریعترفراهم خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای تبیین نقش کتاب در زندگی است، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، فقط معطوف به این مناسبت نیست و باید فعالیت‌های اثرگذار در جهت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همت همکاران و مربیان مراکز ادامه داشته است.

داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان نیز با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۱ تا۲۷ آبان ماه۱۴۰۱،گفت: بر اساس شیوه‌نامه ارسالی از سوی آفرینش‌های فرهنگی کانون، فعالیت‌های فرایندی در خصوص ترویج روحیه‌ی کتابخوانی و ایجاد حس لذت از مطالعه با نگاه ویژه به ادبیات کهن از تابستان سالجاری در مراکز کانون استان شروع شده است.

نهمین نشست اعضای شورای فرهنگی کانون استان اردبیل برگزار شد

علومی، با اشاره به اجرای طرح خلاقِ ترویج کتابخوانی در مراکز کانون استان، اظهار داشت: مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز استان با طراحی شیوه‌های نو و خلاق در زمینه‌ی ترویج کتاب و کتابخوانی، اقدام به اجرای آن درقالب فعالیت‌های متنوع کردند که با ارسال مستندات، فرم و گزارش‌های مربوطه و داوری آثار توسط کارشناسان فرهنگی، از مجموع ۲۱ طرح ارسالی  ۴ طرح برگزیده جهت تدوین مجموعه طرح‌های خلاق به اداره‌کل آفرینشهای فرهنگی کانون معرفی شد.

وی تصریح کرد: جشن‌ هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی همزمان با سراسر کشور، با عنوان «در سایه‌سار کتاب» در مراکز کانون استان و بصورت ویژه برنامه استانی در اداره کل استان برگزار می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست در خصوص شرایط و هزینه‌های مربوط به فضا آرایی مراکز و نحوه فعالیت بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون استان بحث و گفت‌وگو شده و هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در ارتباط با مسایل مطرح در این نشست پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =