جشن بزرگ "در سایه سار کتاب" از مجموع برنامه های مهراوه فرهنگی« بخوانیم و بدانیم» برگزار شد

فاطمه رستگار گفت: کتاب و کتابخوانی از محورهای اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی کانون ،صبح امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه، مهرواره بخوانیم و بدانیم با عنوان "در سایه سار کتاب" در محل مجتمع شهدای کودک شهر ایلام با همکاری و مشارکت مراکز ثابت شهر ایلام و سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 این برنامهٔ پر نشاط فرهنگی با حضور نویسنده و مؤلف پیشکسوت حبیب‌الله محمودیان ، معاونت فرهنگی کانون ،مربیان، دانش آموزان مدارس و اعضای کانون و فعالان حوزه کودک کانون با هدف ایجاد انگیزه و اشتیاق در بین قشر مخاطب و ترغیب و تشویق آنها به سمت کتاب و کتابخوانی در قالب معرفی تصویری کتاب ،اهدای کتاب ،قصه گویی با موضوع کتاب،شعر خوانی بومی و تقدیر از طرح های خلاق کتابخوانی برگزار شد.
رستگار با بیان اینکه کانون در طول هفته جاری  اجرای برنامه‌های فرآیندی مرتبط و فعالیت‌های کتاب محور را برای دانش‌آموزان واعضای کانون در برنامه خود دارد، بیان کرد: امروز شاهد برگزاری جشن بزرگ «در سایه سار کتاب» از مجموع برنامه های مهراوه فرهنگی بخوانیم و بدانیم بودیم که زیر مجموعه این مهرواره شامل؛ مسابقه هنری تصویرگری کتاب کودک و جشن روستا با عنوان «بچه‌های روستا در سایه سار کتاب » است که توسط مربیان سیار روستایی و پستی در مناطق کمتر توسعه‌ یافته در قالب طرح امداد فرهنگی یا «پیک امید کانون» در طول هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق عشایری و کمتر توسعه‌یافته ، برگزاری نشست انجمن‌های ادبی با محوریت« ادبیات کهن» نشست تخصصی با محوریت« نقد و بررسی کتاب»، نمایشگاه آثار فعالیت‌های کتاب محور در مراکز و ویژه برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری در سراسر استان برای اعضاء و دانش آموزان از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی می باشد.

فاطمه رستگار با ذکر این مطلب که از میان فعالیت‌های چند گانه در مراکز فرهنگی‌ هنری کانون، کتاب‌خوانی مهم‌ترین فعالیت محسوب می‌شود و کانون تخصصی‌ترین و گسترده‌ترین کتابخانه‌های کودک و نوجوان را در کشور داراست، گفت: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت است و آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی آنها دارد .

فاطمه رستگار تصریح کرد: بنابراین توجه به این امر مهم موجب تربیت افرادی سالم و درنهایت شکل‌گیری جامعه‌ای سالم خواهد شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بی‌بدیلی در این فرآیند دارد و تلاش مربیان هم متمرکز بر این موضوع است.
 
این مسئول با تاکید براینکه مهم‌ترین رسالت و محوری‌ترین فعالیت کانون کتاب و کتاب‌خوانی است ،عنوان کرد :مناسبت‌های ملی و بین‌المللی فرصت مناسبی جهت تاکید بیشتر بر ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی کودکان و نوجوانان است، چرا که اُنس کودکان با کتاب تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است.

رستگار با اشاره به اینکه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاشند کتاب‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان را به صورت داستان سرایی و با مهارت خاص خوانده و زمینه را برای رونق مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در افراد ایجاد نمایند، افزود: عضویت کودکان و نوجوانان در کانون‌های پرورش فکری باعث می‌شود، استعدادهای آن‌ها شناخته شود تا در آینده بتوانند با مدیریت صحیح به اهداف خود برسند.

رستگار ضمن تقدیر از حضور ارزشمند نویسنده پیشکسوت و مروج کتابخوانی در این برنامه عنوان کرد: تعدادی کتاب از طرف دکتر حبیب الله محمودیان که بعضی از این کتابها از آثار منتشر شده این نویسنده شهیر بود به کودکان حاضر در برنامه اهدا شد. 

این مسئول در پایان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در برگزاری ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی ،گفت: انشاالله در این هفته وبا اجرای برنامه های مرتبط بتوانیم در جذب و ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی مستمر ،گامی موثر برداریم.


گفتنی است، اسامی برگزیدگان طرح های خلاق کتابخوانی به شرح زیر است ؛
_ شهین نادری مسئول مرکز شماره یک
_ شیرین محمدی مسئول مرکز شهدای کودک 
_ فاطمه نیازی مسئول مرکز بدره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =