برگزاری ویژه‌برنامه‌ی "در سایه‌سار کتاب" به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در کانون استان تهران

ویژه‌برنامه‌ی "در سایه‌سار کتاب" به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در کانون استان تهران با حضور اعضای کتابخوان، مربیان مراکز استان تهران، مروجان کتاب، همکاران اهل قلم و حسین تولایی، شاعر و نویسنده‌ی میهمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱، همزمان با آغاز هفته‌ی کتاب و کتابخوانی، سی‌امین آیین گرامیداشت این هفته با حضور اعضای کتابخوان، مربیان مراکز استان تهران، مروجان کتاب، همکاران اهل قلم و حسین تولایی، شاعر و نویسنده‌ی میهمان برگزار شد.

ویژه برنامه‌ی "در سایه‌سار کتاب" با سخنرانی سرپرست کانون استان تهران، علی رشیدی‌نیا درخصوص ارزش و اهمیت انس با مطالعه و کتاب آغاز شد. وی در ادامه بر نقش کلیدی کتابخانه‌ها و مربیان کانون در پرورش نسلی اندیشمند و پیشرو تاکید کرد.

پایان بخش سخنان علی رشیدی‌نیا، نواختن زنگ کتاب به‌صورت نمادین بود.

در ادامه حسین تولایی، شاعر و نویسنده‌ی کودک و نوجوان، در گفت و گویی صمیمانه با مدعوین از خاطرات دوران مربیگری خود در کانون گفت و ضمن گپ و گفت دوستانه و پاسخ به پرسش‌هایشان، به خواندن چند شعر از میان آثار خود پرداخت.

در بخش دیگری از این برنامه همزمان با پخش موزیک ویدئوی "من یار مهربانم" حاضرین به همخوانی این شعر خاطره‌انگیز پرداختند.

نمایش دو ویدئو  از خاطرات اعضای گذشته و کنونی کتابخانه‌های کانون، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه "سارینا سیفی" عضو فعال و کتابخوان مرکز ۲۲ تهران، حاضرین را به اجرای نقالی داستان "پهلوانی رستم دستان در برابر اشکبوس کشانی" میهمان کرد.

در پایان برگزیدگان بخش‌های مختلف فراخوان کتاب و کتابخوانی سال ۱۴۰۱ استان تهران که با محوریت ادبیات کهن برگزار شده بود، معرفی و تقدیر شدند.

طی این فراخوان که در راستای شیوه‌نامه‌ی ارسالی از ستاد، مردادماه سال جاری و با هدف اجرای فرایند محور فعالیت کتابخوانی به مراکز استان ابلاغ شده‌بود، در چهار بخش "طرح‌های خلاق ترویج کتابخوانی"، " تولید کتاب‌های حسی لمسی نابینایان"، " از سرزمین کتابخانه‌ها"، و "رادیوکتاب"، مربیان، اولیای تربیتی، اعضای مراکز و سایر علاقمندان به خلق اثر و تولید محتوا پرداختند.

آثار رسیده به دبیرخانه طی روزهای ۲۴ الی ۲۸ مهرماه بررسی و داوری شدند. بیانیه‌ی هیئت داوران و نتایج داوری و اسامی برگزیدگان را در لینک زیر ببینید.

لازم به یادآوری است تعداد پنج اثر در بخش" طرح‌های خلاق ترویج کتابخوانی" و سه اثر در بخش "تولید کتاب‌های حسی لمسی نابینایان" جهت رقابت در مرحله‌ی کشوری به دبیرخانه‌ی ستاد کل ارسال شد و در این مرحله، طرح کتابخوانی با عنوان "قند و پند" ، طرح مشترک ماندانا واحدی، مربی مسئول و آرزو جیرودی، مربی فرهنگی مرکز ۴۲ تهران، شایسته‌ی تقدیر شناخته‌شد.

همچنین در بخش کتاب‌های حسی لمسی، هر سه اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی ستاد کل برگزیده شدند که عناوین آن‎ها عبارتند از:

"توتو عنکبوت زرنگ"، اثر رویا خاکپور، مربی مسئول مرکز ۱۴ تهران

"کی بود کی بود گوزنی بود"، اثر نسرین ریوندی، مربی فرهنگی مرکز فراگیر ۴۰

"نخودی نرو تو دیگ آش" اثر مریم اسدی، مربی فرهنگی مرکز فراگیر ۲۴

برای دیدن اسامی برگزیدگان اینجا کلیک کنید. 

برای دیدن بیانیه هیأت داوران اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =