کد خبر: 320340
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
بازدید 173
نشست ادبی«کتاب‌گرد» در مرکز فرهنگی هنری کردکوی

در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری شهرستان کردکوی، نشست ادبی با حضور علی درزی، نویسنده و منتقد ادبی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، و به گفته‌ی سیده رابعه حسینی، مربی مسوول این مرکز، این برنامه با هدف ارتقای دانش ادبی و پایدار سازی  اعضا نوجوان کانون و با حضور علی درزی، نویسنده کتاب میرزا مقنی گورکن، برنده جایزه خودنویس و مدرس کارگاه‌های داستان‌نویسی برگزار شد.

در این نشست که با حضور ۳۰ نفر از نوجوانان این شهرستان همراه بود، به تکنیک‌های داستان‌نویسی با تکیه بر ایده‌پردازی در داستان پرداخته شد.

علی درزی، مهمان برنامه ضمن با اهمیت شمردن تاثیر داستان بر ذهن مخاطب گفت: داستان، آموزش و اگاهی  غیرمستقیم بر ذهن مخاطب است.

وی ادامه داد: در فرآیند نوشتن داستان، گام اول ایده‎یابی است؛ ایده یک تصویر خوابیده در ذهن است که می‌توان به مرحله‌ی اجرا در آید.

درزی مواد لازم برای شکار ایده توسط نویسنده را  یک دفترچه و قلم همراه دانست و اظهار داشت: احساساتی که در زندگی تاثیر عمیقی روی شما می‌گذارند بهترین کاندیدای ایده‌ی ناب بوده که نهایتا منجر به خلق داستان می‌شود.

در این نشست، هر یک از اعضا نیز یک سوژه داستانی و برای سوژه‌های‌شان یک طرح داستان نوشته و به تبادل نظر پرداختند.

نشست ادبی«کتاب‌گرد» در مرکز فرهنگی هنری کردکوی

نشست ادبی«کتاب‌گرد» در مرکز فرهنگی هنری کردکوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =