برگزیدگان مرحله منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه سه کشور، ، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، پس از رقابت سه روزه ی قصه‌گویانی از استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس،  در گروه‌های "نوجوانان"، "بزرگسالان" و "پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها" در بخش‌های ملی، آیینی- سنتی و زبان اشاره، برگزیدگان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور،  و راه‌یافتگان به مرحله‌ی کشوری، شامگاه دوشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ معرفی شدند.

برگزیدگان مرحله منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

بر اساس این گزارش و با اعلام هیات داوران،  محمدعلی یزدان‌شناس ، طاهره گرمسیری و نرگس جعفری ،  در بخش ملی، عنوان‌های برگزیده گروه نوجوانان به ساجده جعفری با قصه " پادشاه هفت دختران" از بوشهر، آیدا فلاح با قصه "دم روباه" از لرستان و نگار گج پزان با قصه "رویای آسمانی" از خوزستان اختصاص یافت و علی سینا جوکاری با قصه " جعفر شانسی" از بوشهر، دیانا یوسفی با قصه "یخی که عاشق خورشید بود" از کهگلویه و بویراحمد و محدثه عباسی با قصه " لباس کوچولو" از فارس  عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کردند.

در بخش ملی، گروه بزرگسالان، علیرضا روشن ضمیر با قصه "پهلوان پنبه" از خوزستان، مهدیه باقری با قصه " تاپ تاپ خمیر من کو، تشت پنیر من کو" از چهارمحال و بختیاری و رضوان فتاح با قصه "سرو و سندلیق" از بوشهر، به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

هیات‌ داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها،منیژه قربانی را با قصه "آسیدرضا" از چهارمحال و بختیاری و فرح راود شیری را با قصه " دی زنگرو" از بوشهر را به عنوان  شایسته‌ی تقدیر معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، در بخش آیینی -سنتی با اعلام هیات داوران، محمدعلی یزدان‌شناس ، طاهره گرمسیری  و شعله ایل‌بیگی ، در گروه نوجوانان، اسما محمدی با قصه " رستم و اسفندیار" از چهارمحال و بختیاری، المیرا موری با قصه "کشته شدن ایراج به دست برادران" از خوزستان و مریم سهرابی با قصه " گذر سیاوش از آتش" از فارس،  عناوین برگزیده ی این بخش از جشنواره را به دست آوردند و امیر محمد موسایی با قصه "رزم رستم و اشکبوس" از چهارمحال و بختیاری و سوگند آزادی با قصه "بیژن و منیژه" از فارس، شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش آیینی- سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال ژیلا مهندس سامانی با قصه "ببربیان" از چهارمحال و بختیاری،مژگان صفری با قصه "زال و رودابه" از بوشهر و حورا تیلا با قصه "نقل سیاوش" از خوزستان، رتبه های اول تا سوم  را از آن خود کردند و علی اکبر اسپرهم با قصه "روایت ۷۲" از فارس به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شد.

همچنین هیات داوران بخش زبان اشاره متشکل از محمدعلی یزدان‌شناس، طاهره گرمسیری و سمیه بستان‌پیرا ، مرضیه منصوری با قصه " چه فکر خوبی" از خوزستان و سپیده ابراهیمی با قصه " شادترین روز زندگی" از چهارمحال و بختیاری را  به عنوان برگزیده مشترک این بخش اعلام کرد.

گفته می شود؛ مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور،   ۶۷ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس به میزبانی استان خوزستان ، از ۲۸ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان،  به رقابت با یکدیگر پرداختند  و تعداد ۱۲ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.

برگزیدگان مرحله منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

برگزیدگان مرحله منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =