توفیق گیلانی‌ها در مرحله منطقه‌ای جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی

قصه‌گویان گیلانی دو عنوان برگزیده و یک عنوان شایسته تقدیر بخش منطقه‌ای بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از آنِ‌خودکردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، آیین پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با درخشش قصه‌گویان گیلانی همراه‌شد.

طی این مراسم که روز دوشنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۱ و به میزبانی کانون استان تهران صورت‌گرفت، فاطمه زارعی با قصه«نبرد دیو سپید» و امیر تنها با نقل «رودابه و کک کوهزاد»، عنوان برگزیده بخش آیینی‌سنتی بزرگسالان را به خود اختصاص‌دادند و پریا طاهری، دیگر قصه‌گوی گیلانی نیز با نقل«رستم و سهراب»، شایسته تقدیر بخش آیینی‌سنتی گروه سنی نوجوان‌شد.

قصه‌گویان گیلانی درحالی عناوین برگزیده و شایسته تقدیر مرحله منطقه ای جشنواره‌بین‌المللی قصه‌گویی کانون را از آنِ‌خود کردند که ۷۸ قصه‌گو از استان‌های البرز، خراسان شمالی، سمنان، تهران، گیلان، گلستان و مازندران طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ به هنرنمایی پرداختند.

براساس این گزارش، سودابه امینی، پروانه کیانیان و فریبا حبیبی داوری بخش ملی و  وحیده نظری داوری بخش زبان اشاره را برعهده‌داشتند و فهیمه باروتچی، داور بخش آیینی سنتی این مرحله از جشنواره قصه‌گویی بود.

گفتنی‌است، مرحله استانی این جشنواره در استان گیلان، روزهای ۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت برگزارشد و با معرفی ۱۳ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای به کارخود پایان‌داد.

مرحله نهایی این رویداد بین‌المللی با شعار«قصه، صدای زندگی است»، هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =