برگزیدگان منطقه یک کشوری در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

در آئینی ویژه با حضور مدیرعامل کانون، معاون فرهنگی، مسئولان استانی و مدیران کل استان‌های شرکت کننده در جشنواره قصه‌گویی در تبریز، برگزیدگان منطقه یک کشور معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، در این مراسم که با حضور پرشور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند همراه بود، پس از قرائت بیانیه هیئت داوران برگزیدگان منطقه‌ای ۱ کشوری در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.
در این مراسم که حامد علامتی مدیرعامل کانون، محمود مروج معاون فرهنگی، تراب محمدی معاون سیاسی امنیتی، فرشکاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،صحاف مدیرکل بهزیستی و جمعی دیگر از مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان آذربایجان شرقی حضور داشتند پس از سخنرانی دکتر تراب محمدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و نیز دکتر حامد علامتی مدیرعامل کانون و اجرای نماهنگ زنده توسط اعضای مرکز مجتمع تبریز برگزیدگان این رقابت معرفی شدند.

برگزیدگان منطقه یک کشوری در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند


در این مراسم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با ابراز خوشحالی از برگزاری این رویداد فرهنگی در تبریز در خصوص جایگاه و نقش قصه‌گویی در فرهنگ پذیری کودکان و نوجوانان و تاثیر آن در تعمیق و توسعه تمدن اسلامی سخنرانی کرد.

برگزیدگان منطقه یک کشوری در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد.

برگزیدگان منطقه یک کشوری در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند


اجرای یکی از قصه گویان منتخب و پخش کلیپی از مراحل مختلف جشنواره از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
بر اساس این گزارش و با اعلام هیئت داوران متشکل از عادل بزدوده، مهتاب شهیدی، کبری بابایی و فرزاد تقی‌لر نتایج جشنواره به شرح ذیل اعلام شد:
عنوان‌های برگزیده نوجوان در بخش ملی (بدون رتبه بندی) به دنیا فولادی با قصه‌ گوزل فاطما از استان اردبیل و آیناز فتحی اصل با قصه‌ یورقونام از استان اردبیل و سارینا حاجی با قصه‌ باد و چتر از استان قزوین تعلق گرفت. در بخش ملی گروه بزرگسالان نیز فرزانه گلدوزان با قصه‌ آقای هزارپا از استان قزوین و سمیه مولوی با قصه بیر سوز بیر اینام (یک حرف و یک باور) از استان آذربایجان شرقی و مینا عابدی با قصه‌ی پهلوان پنبه از استان قزوین به ترتیب رتبه‌های اول تاسوم را کسب کردند.
هئیت داروان در بخش ملی گروه پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها محمدرضا شعبانی با قصه‌ی توفیق توبه از آذربایجان شرقی - معصومه رحمانی با قصه‌ی کوچه‌های خدا از استان قزوین ،شهناز صدیق با قصه‌ی مادر دانا و دختر تنبل از استان آذربایجان غربی ، احمد پروستان با قصه‌ی دنیا اینطور هم نمی ماند از استان اردبیل را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کردند.
در بخش آیینی سنتی و در گروه نوجوان (بدون رتبه بندی)محمدطاها ذوالفقاری با نقل رستم و سهراب از استان قزوین و طناز رئوفی‌نژاد با نقل رستم و تهمینه از استان قزوین و محدثه پاکرو با نقل وسوسه از استان آذربایجان شرقی عنوان‌های برگزیده را کسب کردند.
در این بخش و در بین بزرگسالان عباس ستاری با قصه اصلی و کرم از استان آذربایجان شرقی و سعید صلحی با قصه پرده عشق از استان آذربایجان غربی و التفات داوودبیگی با قصه دومرول از استان زنجان به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند.
مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ( منطقه‌ 1 کشور) با حضور قصه‌گویان استان‌های آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین از اول تا سوم آذرماه در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =