دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

دوره آموزش کارگردانی ویژه‌ی مربیان مسئول و مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دوره آموزش کارگردانی در کانون استان با حضور مربیان مسئول و مربیان فرهنگی برگزار می‌شود.

کارشناس واحد آموزش و پژوهش کانون استان، بی‌با رهسپار، با اعلام این خبر گفت: این دوره‌ی آموزش با هدف آشنایی فراگیران با اصول، مفاهیم و اصطلاحات کارگردانی، شناخت میزانسن و استوری‌برد در نمایشنامه و به کارگیری نمونه پروپوزال کارگردانی یک نمایشنامه برگزار می‌شود.

کارگردانی اصولی یک نمایش و ایجاد توانایی آموزش کارگردانی به نوجوانان از سوی فراگیران، از جمله اهداف عملکردی این کارگاه بود که وی به آن اشاره کرد.

گفتنی است مدرس این دوره‌ی آموزشی، که به مدت ۲۴ ساعت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود، رضا عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه، دانش‌آموخته‌ی هنرهای نمایشی با گرایش کارگردانی است.

درک عمومی هنر، نمایش سایه ترکی و تراژدی قدرت(مقایسه تطبیقی نمایشنامه مکبث و داستان بهرام) از جمله تالیف‌ها و پژوهش‌های عباسی است که در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. نویسندگی و کارگردانی سریال‌های نمایشی رادیویی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، کارگردانی نمایش‌های متعدد و تدریس درس‌های مرتبط با کارگردانی و هنر هم‌چون اصول و مبانی کارگردانی، کارگردانی پیشرفته، نمایش خلاق و تاریخ هنر ایران و جهان از جمله حوزه‌های فعالیت وی در این زمینه است.

این دوره روزهای ۱۵ تا ۱۷ آذرماه، با حضور مربیان، برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =