برگزاری جلسه‌ی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش استان تهران

​دومین جلسه‌ی هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های تابعه آموزش و پرورش استان تهران به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این جلسه با حضور علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، عباس زارع سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، مهدی نیک‌فر معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع استان تهران، علی رشیدی نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران و کیهان حجت شمامی کارشناس روابط عمومی این اداره کل در دفتر کانون استان تهران برگزار شد.

این جلسه با محور هماهنگی بین مدیران کل آموزش و پرورش تهران و در جهت اجرای فعالیت‌های مشترک برگزار و حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص سرفصل‌های مشترک بین ادارات تابعه‌ی آموزش و پرورش پرداختند.

در ابتدای این جلسه علی رشیدی نیا ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران میهمان، با اشاره به اهم عناوین چالش‌های طرح شده در جلسه‌ی پیشین و راهکارها و نتایج حاصل شده، به تبیین دیدگاه‌های تازه و موارد همکاری جدید پرداخت.

یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده توسط سرپرست کانون استان تهران، ایجاد همکاری مجدد بین کانون و آموزش و پرورش در زمینه‌ی اجرای طرح کانون-مدرسه بود. طرحی که با هدف استفاده از قابلیت‌های مربیان مراکز کانون و ظرفیت‌های مدارس در سال‌های پیشین در مقطعی با همکاری کانون و آموزش و پرورش در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شد و پس از توقف چند ساله قرار است در استان تهران به صورت پایلوت از سرگیری شود.

این پیشنهاد با استقبال و موافقت ضمنی علیرضا کریمیان مواجه و تصمیم بر این شد که معاونان دو دستگاه برای پیگیری، تعیین تقویم اجرایی و جدول زمانی و تنظیم تفاهم‌نامه‌ی مورد نیاز این طرح معرفی و آن را به صورت عملیاتی آغاز کنند.

کریمیان همچنین در خصوص پیشنهاد رشیدی نیا مبنی بر استفاده از مربیان قصه‌گو در مدارس، به تاثیر مثبت فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی و استفاده از ظرفیت‌های آن در ساختار آموزشی مدارس اشاره کرده و نسبت به اثربخشی این فعالیت و فعالیت‌های مشابه ابراز امیدواری کرد.

در این جلسه همچنین به بهره‌گیری از پتانسیل بالای کانون زبان اشاره و پیشنهاد همکاری در این زمینه از جانب سرپرست کانون مطرح شد. این پیشنهاد نیز پس از بررسی جزییات اولیه با استقبال مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مواجه شد. علیرضا کریمیان در این خصوص افزود: طبعاً استفاده از پتانسیل کانون زبان به عنوان یک نهاد آموزشی معتبر، مجرب و قابل اعتماد، در مدارس می‌تواند فواید بسیاری از جمله آسایش دانش‌آموزان و دسترسی بهتر آنان به این امکان و استفاده‌ی بهینه از مدارس در شیفت عصر به همراه داشته باشد.

در ادامه‌ی این نشست، عباس زارع سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به برطرف شدن بخشی از مشکل تراکم در مدارس اشاره و در خصوص درخواست علی رشیدی نیا مبنی بر همکاری آن اداره کل در زمینه بازسازی برخی مراکز کانون ابراز داشت: تا حد امکان اداره کل نوسازی به عنوان یک نهاد همسو با دیگر دستگاه‌ها تابعه آموزش و پرورش، آمادگی این را دارد تا حد امکان و در چارچوب تعارف قانونی، در زمینه‌ی بازسازی مراکز کانون تعامل داشته باشد. وی همچنین اذعان داشت که در بودجه بندی سال آینده می‌توان ردیف خاصی برای نوسازی مراکز کانون در نظر گرفته شود.

در پایان نیز علی رشیدی نیا ضمن قدردانی از همکاران حاضر در جلسه، آمادگی کانون استان را جهت اعطای تخفیف مخصوص همکاران، برای استفاده‌ی فرزندان فرهنگی آموزش و پرورش و فرزندان همکاران اداره کل نوسازی اعلام کرد.

برگزاری جلسه‌ی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش استان تهران

برگزاری جلسه‌ی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش استان تهران

برگزاری جلسه‌ی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش استان تهران

برگزاری جلسه‌ی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش استان تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =