کارکنان و اعضای کانون گیلان به مقام شامخ سردار جنگل ادای احترام‌کردند

در آستانه سالگرد شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی، کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به این روحانی مبارز و آزادیخواه ادای احترام‌کردند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، ۱۱ ‌آذر سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی، روحانی مبارز و آزادیخواهی است که با الگوپذیری از آموزه‌های دینی و اسلامی، به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و گامی در مسیر بیداری اسلامی و شکل‌گیری حکومت دینی برداشت.

برهمین اساس نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در آستانه سالگرد شهادت این روحانی انقلابی، افزون بر برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی در مراکز سراسر استان، بازخوانی وقایع  قیام جنگل و تبیین اندیشه‌های میرزاکوچک جنگلی برای مخاطبان را در دستورکارقرارداد.

در همین راستا، جمعی ازکارکنان ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون  پرورش فکری صبح روز پنج‌شنبه، ۱۰ آذر ۱۴۰۱ بر مزار این روحانی‌ مبارزه حضوریافتند و با قرائت فاتحه و اهدای گل، به رهبر گیلانی قیام جنگل ادای احترام‌کردند.

جنبش جنگل، قیامی اسلامی و فرا استانی است

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان که همزمان با این آیین در اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی میرزاکوچک‌خان در رشت حضورداشت، طی پیامی، به دیدگاه‌ها و تاثیرگذاری این روحانی مبارز در بیداری اسلامی پرداخت و گستره  قیام جنگل را ملی و فرا استانی توصیف‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، استبداد و استعمار دوران رضاخانی را به حاضران یادآورشد و گفت: آن‌چه میرزاکوچک‌خان را برجسته‌می‌کند، باورمندی به ارزش‌های دینی و اسلامی، استقلال‌طلبی، تکیه بر نیروهای مردمی و  همراه‌سازی مبارزان از سراسر کشوراست.

این مسئول فرهنگی برهمین اساس نیز از ضرورت آشنایی هرچه بیش‌تر جامعه، به ویژه نسل کودک و نوجوان با دست‌آوردهای جنبش جنگل سخن‌گفت و بر تولید مستمر و هدف‌مند تولیدات فرهنگی و هنری برای نیل به این هدف تاکیدکرد.

شایان‌ذکر است، یونس استادسرایی، معروف به میرزا کوچک خان جنگلی،  در سال ۱۲۵۷ ه.ش در محله‌ی استادسرای رشت متولد شد. تحصیلات حوزوی و اندیشه‌های والای این بزرگ‌مرد گیلانی، نقش به‌سزایی در شکل‌گیری نهضت جنگل و آغاز بیداری اسلامی داشت.

این روحانی مبارز پس از سال‌ها مجاهدت سرانجام در ۱۱ آذرماه ۱۳۰۰ به شهادت رسید و مزار او در محله سلیمانداراب شهر رشت، میعادگاه تمامی آزادیحواهان است.

کارکنان و اعضای کانون گیلان به مقام شامخ سردار جنگل ادای احترام‌کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =