گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در مرکز فراگیر بندرعباس

به مناسبت روز جهانی معلولان، مرکز فراگیر بندرعباس ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع با حضور دانش آموزان مدرسه‌ی استثنایی قائم بندرعباس برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در سال‌های اخیر میزبان کودکان و نوجوانانی بوده است که دارای نیازهای ویژه‌اند.

مرکزشماره ۳ بندرعباس واقع در محله‌ی زیباشهر یکی از مراکز مجهز کانون برای استفاده‌ی کودکان با نیازهای ویژه در بندرعباس است که از سال ۱۳۹۳ بصورت مرکز تخصصی فراگیر درآمد.کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا و دارای محدودیت‌های جسمی، حرکتی و… در بندرعباس می‌توانند با مراجعه به این مرکز از امکانات فرهنگی، هنری آن‌ بهره‌مند شوند.

در مرکز فراگیر، کودکان با ویژگی‌های متفاوت از امکانات برابر برخواردارند و همه‌ی آنها در شرایط یکسان می‌توانند در کارگاه‌های تخصصی کانون شرکت نموده و از کتابهای کتابخانه استفاده نماید.

حدود ۵۰۰ جلد کتاب با خط بریل، دستگاه پرکینز جهت تایپ ویژه نابینایان، دستگاه برجسته‌نگار و بهدید جهت استفاده‌ی  کودکان کم بینا، رمپ مناسب جهت ورود کودکان جسمی حرکتی، ویلچر و ... بخشی از امکانات این مرکز فراگیر است.   

راضیه سلیمانی پور مسئول مرکز فراگیر گفت:به مناسبت گرامیداشت روز افراد دارای معلولیت در این مرکز ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع با حضور دانش آموزان مدرسه‌ی استثنایی قائم بندرعباس برگزار شد.

وی در خصوص تشریح این برنامه گفت:دانش آموزان پسر شرکت‌کننده در این جشن ابتدا نمایش "گل اومد بهار اومد" را که با همکاری مرکز پستی و مرکز فراگیر بود، تماشا کردند و سپس به شنیدن قصه‌ی جذاب موش سر به هوا که توسط خدیجه حاجی‌زاده مربی ادبی کانون اجرا شد، پرداختند .

 مسئول مرکز فراگیر بندرعباس عنوان کرد:دو مسابقه‌ی هیجان انگیز و شاد در دو بخش دانش آموزان و معلمان به رونق این جشن افزود و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای آنها ساخت و پایان بخش این برنامه‌ی شاد پخش موسیقی و آهنگ برای این عزیزان بود . 

سلیمانی‌پور همچنین افزود: در ادامه‌ی برنامه‌های  این هفته یک کارگاه سفالگری مختص اعضای نیاز ویژه در محل مرکز فراگیر روز پنج شنبه همین هفته اجرا خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =