گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، روز جهانی معلولان را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در راستای شعار «نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر» با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر به آن‌ها و والدین‌شان و هم‌چنین ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با هم‌سالان دارای نیازهای ویژه هم‌راه با حس برابری و هم‌دلی، پاس‌داشت ارزش‌ها، افزایش آگاهی عمومی درباره‌ی مسائل مربوط به معلولیت‎های مختلف و اثبات عینی «خواستن توانستن است»، از شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ برای اعضای عادی و فراگیر(کودکان دارای نیازهای ویژه) به اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری پرداختند.

گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از حضور در مدرسه باغچه‌بان به‌همراه جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در روز جهانی معلولان و هم‌چنین برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «بر بال فرشتگان» در راستای شعار این هفته و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، مسابقه، کاردستی و...، خبر داد و گفت: آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول بایست در نظر گرفت ارتباط با آن‌ها همراه با احترام است و از ترحم به افراد دارای معلولیت پرهیز شود؛ چراکه در احترام، شخص مقابل، انسانی بزرگ به‌شمار می‌آید؛ اما در گزینه‌ی ترحم، مخاطب انسانی ذلیل و خوار شمرده می‌شود که بایست همواره دست او را گرفت و به شخصیت و روحیات وی اندک توجهی نمی‌شود.

گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

زینت حامدی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد اظهار داشت: روز جهانی معلولان سوم دسامبر هر سال برابر با ۱۲ آذرماه است و هدف از نام‌گذاری سوم دسامبر با عنوان روز جهانی معلولان، افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آن‌ها است.

وی افزود: منشور سازمان ملل، روز معلولان را برخاسته از نیازهای افرادی می‌داند که به‌رغم محدودیت‌های حسی و حرکتی بایست مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند.

گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

حامدی یادآور شد: در هفته‌ی معلولین طی یک جلسه با رئیس بهزیستی بخش شهمیرزاد درخصوص ارائه‌ی لیست کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی، حرکتی و کم‌بینا و نابینا و نیازهای این قشر از جامعه، مطالبی بیان شد و پس از پالایش اسامی، علی حق‌دوست دانش‌آموز کودک پایه سوم ابتدایی مدرسه خسروی، معرفی و با تقدیم هدیه و لوح سپاس در برنامه‌ی صبحگاهی از عضو فراگیر مرکز، تجلیل شد.

وی در پایان تصریح کرد: در طی این هفته نیز برای کودکان و نوجوانان مرکز درخصوص توانایی بالقوه این‌دسته از کودکان و مؤفقیت‌هایی که در زندگی‌شان دارند، صحبت شد.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌ی هفته‌ی معلولین از روز ۱۲ آذر، آغاز و در کارگاه‌های فرهنگی و ادبی با عنوان «لحظه‌های شاد و یک گام تا امید» برگزار شد.

گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

وی افزود: حضور مربیان در مدرسه بلال حبشی و پذیرایی از تمامی دانش‌آموزان و اجرای فعالیت بازی و سرگرمی، حضور در آموزشگاه زینبیه و اجرای فعالیت معرفی وقایع و مسابقه برای پایه‌های پنجم و ششم، فعالیت شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی و بازی برای اعضا در مرکز و تجلیل از امیرحسین جوادیان عضو دارای نیازهای ویژه در کارگاه فرهنگی، معرفی کتاب و داستان‌نویسی از کتاب «لالو» در کارگاه ادبی ویژه اعضای نوجوان از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان اظهار داشت: جشن «پر پرواز» به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولین به‌منظور ایجاد شادی و نشاط در اعضای فراگیر با تعامل مدرسه پیام نو، پیش از ظهر یک‌شنبه ۱۳ آذر سال جاری ویژه ۲۳ عضو نوخوان و نونهال در سالن اجتماعات مرکز، برگزار و برنامه‌های متنوعی ازجمله تلاوت قرآن توسط ابوالفضل رحیمی عضو کم‌شنوا، روایت قصه توسط محترم ترحمی مربی کارگاه قصه‌گویی، خوانش متن ادبی توسط پانیذ جوانمرد عضو نابینا، نمایش خلاق، نمایش فیلم «ربات و کشاورز»، مسابقه سرعت عمل در چینش و... اجرا شد.

گرامی‌داشت روز معلولان در کانون سمنان

وی یادآور شد: در پایان این برنامه از سوی بسیج ادارات از معلمان و کادر آموزشی و پرورشی مدرسه و مربیان کانون پرورش فکری با اهدای گل قدردانی شد.

شاهی افزود: دانش‌آموزان کم‌توان جسمی مدرسه امید نجات نیز طی بازدیدی از مرکز فراگیر و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مربیان این مرکز با خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان دارای نیازهای ویژه آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =