کد خبر: 320894
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
بازدید 171
برگزاری ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

برنامه های هفته معلول باشعار«با توانایی‌های متفاوت، آینده را خواهیم ساخت» در مراکز کانون و مرکز فراگیر برای بهره مندی کودکان ونوجوانان سراسر استان برنامه ریزی و در حال اجرا هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ همزمان با گرامی داشت هفته معلولین، ویژه برنامه های مختلفی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان در حال برگزاری است.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان گفت: برنامه های هفته معلول باشعار«با توانایی‌های متفاوت، آینده را خواهیم ساخت» در مراکز کانون و مرکز فراگیر برای بهره مندی کودکان ونوجوانان سراسر استان برنامه ریزی و در حال اجرا هستند.محمدی افزود: برنامه های امسال با هدف: جلب مشارکت کودکان و نوجوان با نیازهای ویژه، شناسایی کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص، معرفی کانون و خدمات مرکز فراگیر به آنها و والدین‌شان و ایجاد زمینه‌های تعامل کودکان با همسالان دارای نیازهای ویژه همراه با حس برابری و همدلی، برنامه ریزی و اجرا شدند.
این مدیر فرهنگی با بیان این نکته که ویژه برنامه هایی به صورت روزانه در مرکز فراگیر خرم آباد با حضور دانش آموزان مدارس استثنایی پیش بینی و اجرا  شدند بیان داشت: برگزاری جشن و ویژه برنامه، نمایش طنز(کاری از واحد آفرینش های هنری استان)، تجلیل از معلمان مدارس استثنایی، عضویت جدید توسط مرکز فراگیر، فضاسازی متناسب هفته درمراکز، توجیه مناسب و بجا اعضای عادی جهت هماهنگی، همکاری و مشارکت در برنامه ها همگام با اعضای فراگیر از جمله برنامه های این هفته بودند.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان اضافه کرد: در اجرای فعالیت‌های مشارکتی، اعضای عادی در کنار اعضای فراگیر و با هم و درکنار هم در برنامه ها حضور دارند و مربیان کانون در سراسر استان با حضور در مدارس استثنایی ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و در گروه‌های مجازی اجرا می کنند.
محمدی به برگزاری نشست تخصصی(حضوری ومجازی) با موضوع: ترویج فرهنگ ارتباط مؤثر بین اعضای عادی و  اعضا با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: این نشست با حضور کارشناس بهزیستی استان در مرکزشماره 2 خرم آباد برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

وی اظهار داشت: نمایشگاه توسط مرکز فراگیر استان متشکل از آثار اعضای عادی مراکز سراسر استان و فراگیر شامل: دلنوشته‌های اعضای ادبی با عنوان: «نامه‌ای به دوستم در مرکز فراگیر»، ساخت کارت پستال توسط کلیه اعضای مراکز عادی و اهدا به اعضای فراگیر، بهره گیری از کتاب‌ها و محصولات مناسب اعضا با نیازهای ویژه در نمایشگاه(کتب بریل و....) از دیگر برنامه هایی هستند که دراین هفته از طرف مراکز کانون اجرا شده اند.
محمدی در پایان عنوان داشت: یک مرکز فراگیر در خرم آباد در کنارمرکزشماره 4 فعالیت می کند و 27 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.

برگزاری ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

برگزاری ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

برگزاری ویژه برنامه های هفته معلولین درکانون لرستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =