کد خبر: 320916
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
برگزیدگان مهرواره ادبی «بال پرواز» معرفی شدند

فراخوان مهرواره ادبی «بال پرواز» که در مهرماه سال جاری و به مناسبت هفته ملی کودک از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان‌رضوی منتشر شد برگزیدگان خود را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، با مشارکت ستاد اقامه نماز استان، با هدف ترویج فرهنگ نماز و نیایش و تقویت باورهای دینی کودکان و نوجوانان و کشف استعدادهای ادبی آنها فراخوان ادبی «بال پرواز» را مهر ماه سال جاری و به مناسبت هفته ملی کودک منتشر کرد.  

سلامی‌راد افزود: منابع غنی دینی و ادبی ما نیز سرشار از دعاها و مناجات نامه‌های فاخر است و بیشتر منابع و متون ادبیات ما مزین به مناجات و ستایش خداوند است و شاعران و نویسندگان ما در اعصار مختلف در تلاش بوده‌اند که این اوراق را برتر و ادیبانه‌تر از دیگر صفحات خلق کنند. شناساندن این منابع ارزشمند به کودکان و نوجوانان، می‌تواند آن‌ها را با این گنجینه بی‌مثال آشنا کند.  

کارشناس ادبی کانون استان ادامه داد: مهرواره «بال پرواز» با هدف مناجات و بیان سخن دل با خداوند بخشنده و آموزش نیایش به کودکان و نوجوانان و در قالب‌های ادبی شعر، متن ادبی(دلنوشته)، داستانک و در دو رده سنی کودک و نوجوان اجرا شد.     

سلامی‌راد خاطر نشان کرد: علاوه بر اعضای کارگاه‌های ادبی که در این فراخوان شرکت کردند، این طرح در ۴ برنامه پیک امید و با حضور بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز همراه با دیگر فعالیت های کانون معرفی شد. به منظور رعایت عدالت آموزشی، آثار دانش‌آموزان شرکت کننده در این مهرواره به صورت جداگانه بررسی و داوری شدند. مستعدان و علاقمندان نیز به عضویت بخش مکاتبه‌ای درآمدند. به دلیل استقبال فراوان مخاطبان این مهرواره با ۱۴ برگزیده داوری خود را همزمان با تولد امام سجاد علیه السلام اعلام کرد.   

برگزیدگان این مهرواره به شرح زیر اعلام می‌شود: 

پرنیان هاشمی از مرکز چهار مشهد، آذین گازران از مرکز قوچان،   ساجده پیرانی عضو کتابخانه سیار نیشابور، باران شریعتی عضو مجازی، ستایش علیزاده از مرکز تربت حیدریه، الینا ادگی و مطهره ادگی از کتابخانه سیار نیشابور، سارا کیوانی از مرکز تربت حیدریه، پرنیا سرافرازی از مشهد، کیانا کیفی از تربت حیدریه،   امیر حسین دیهیم، محمد پارسا نو مسلمان، محمد طاها عزیزپور و  علی سلیمی از شرکت کنندگان غیر کانونی به عنوان برگزیده اعلام شدند.  

لازم به توضیح است که عدنا مقدم، زهرا شاد و ریحانه عین القضات از شرکت کنندگان غیر کانونی جوایزی به منظورتقدیر دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =