کد خبر: 320929
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
بازدید 235
نمایشگاه آثار پژوهشی؛ آینه‌ای پیش‌روی پرسش‌ها

نمایشگاه آثار پژوهشی در نخستین روز از چهاردهمین ویژه‌برنامه‌ هفته پژوهش با حضور مسئولان، معاونان، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ علی‌ رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل استان تهران، در حین بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه بر اهمیت ترویج رویکرد پژوهشی در جامعه مخاطب تاکید کرد و تفکر را از ضرورتی‌ترین مبانی آموزشی و پرورشی دانست.
 این نمایشگاه در راستای تحقق اهداف چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش با شعار «مسأله‌شناسی  کودک و نوجوان، افق روشن آینده» برنامه‌ریزی شده‌است و تلاش می‌کند با تعریفی مشخص و کاربردی از جستار و اقدام‌پژوهی به بازتاب چکیده‌ای از آثار پژوهشی برگزیده در بخش‌های  پایان‌نامه و رساله، مقالات، جستار، اقدام پژوهی و پژوهش اعضا و فعالیت‌های پژوهش محور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بپردازد.
همچنین معرفی کتاب‌ها و منابع پژوهشی، ارائه سیر پژوهشی، بازی‌های تفکرمحور، پخش فیلم‌هایی از پژوهشگران نوجوان و بانک اطلاعات پژوهشی، معرفی کتاب‌کار پژوهش اعضا و دعوت از بازدیدکنندگان برای طراحی  شعار هفته و ارائه نظرات و پیشنهادها از بخش‌های متفاوت این نمایشگاه است. 
گفتنی است  بخشی از نمایشگاه به معرفی مجموعه کتاب چهار جلدی  کاووشگری و پژوهش برای کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «کشف‌های کوچک، لذت‌های بزرگ»، «, می‌خواهم بدانم»، «لحظه‌هایی یافتن»، «کاووش و بینش»  محبوبه اسپیدکار و سایر مولفان  این مجموعه  در هر کتاب به تفکیک به ارائه روش‌هایی کاووشگری و پژوهش در کلاس درس  کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۴ ساله می‌پردازند.

  نمایشگاه آثار پژوهشی  از نوزدهم تا  بیست‌وسوم آذر ماه، در سالن آفرینش‌های ادبی و هنری واقع در خیابان حجاب، پذیرای حضور کودکان، نوجوانان، معلمان، مربیان، کارشناسان و پژوهشگران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =