درخواست ایجاد مرکز کانون پرورش فکری با حضور مدیران استانی در شهرستان تفتان(سیستان و بلوچستان)

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: استعدادهای شگفت کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در صورت کشف به موقع و تلاش‌های تخصصی برای شکوفایی آن می‌تواند اتفاق‌های بزرگی در آینده‌ی استان و کشور رقم بزند و برای ایجاد مراکز کانون در شهرستان، استاندارهایی لازم است که با توجه به جمعیت کودک و نوجوان منطقه و ساختمان مناسب برای انجام فعالیت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان تفتان با حضور تعدادی از مدیران کل سازمان‌ها و دستگاه‌ها در شهرستان تفتان برگزار شد.

در این جلسه، که با دستور کار بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی تفتان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، مدیرکل کانون استان گفت: تفتان یکی از مجموعه مرواریدهای گرانبهای سرزمین‌مان است که نیازمند تلاش بی‌وقفه‌ای است تا به استانداردها برسد و کوشش‌های مسئولان این شهرستان نوید روزهای خوبی برای مردمان این دیار می‌دهد.
معصومه هادی سپس با ارایه‌ی گزارشی کوتاه از مراکز ثابت کانون و پراکندگی آن در سطح استان، به ظرفیت‌ کتابخانه‌های سیار اشاره کرد و گفت: با توجه به دغدغه‌ی فرهنگی کانون در قبال انجام فعالیت برای همه‌ی کودکان و نوجوانان استان و در راستای برقراری عدالت فرهنگی، همکاران کانون در قالب امداد فرهنگی، سفرهایی به تفتان داشته‌اند که مورد استقبال مخاطبان، خانواده‌ها و مسئولان محلی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اما تفتان نیازمند یک کار زیرساختی است و این کار مهم، تلاش همه جانبه‌ای از سوی مسئولان می‌طلبد تا بتوانیم یک حرکت مستمر فرهنگی را آغاز کنیم و برای ایجاد مراکز کانون در شهرستان، استاندارهایی لازم است که با توجه به جمعیت کودک و نوجوان منطقه و ساختمان مناسب برای انجام فعالیت راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه با اشاره به استعدادهای کودکان و نوجوانان استان گفت: استعدادهای شگفت کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در صورت کشف به موقع و تلاش‌های تخصصی برای شکوفایی آن می‌تواند اتفاق‌های بزرگی در آینده‌ی استان و کشور رقم بزند.
هادی در این بخش از سخنان خود با اشاره به تعدادی از موفقیت‌های ملی و بین‌المللی اعضای کانون گفت: در کانون، کتابخوانی «محور دانایی» است و همه‌ی فعالیت‌های 62 گانه نیز بر پایه‌ی کتابخوانی برنامه‌ریزی شده است و مربیان متخصص کانون انجام این فعالیت‌های هدفمند را برعهده دارند.
وی در بیان برخی از تفاوت‌های میان کودکان و نوجوانانی که از آموزش‌های جامع کانون بهره‌مند شده‌اند با دیگر همسالان، به رشد هوش اجتماعی و اعتماد به نفس آنان اشاره و عنوان کرد: چنین شاخصه‌هایی آنان را برای دوران بزرگسالی و روبه‌رو شدن با چالش‌های آن آماده‌تر می‌کند.
هادی در پایان به ادامه‌ی برنامه‌های واحد سیار کانون در تفتان اشاره کرد و از مسئولان خواست برای ایجاد یک پایگاه فرهنگی ثابت، زیرساخت‌ها را آماده کنند زیرا به اعتقاد وی، فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از مشکلات جوامع را کم کند.
گفتنی است در این جلسه علاوه بر مسئولان شهرستان تفتان، مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، آموزش و پرورش استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، بهزیستی و کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشتند.

درخواست ایجاد مرکز کانون پرورش فکری با حضور مدیران استانی در شهرستان تفتان(سیستان و بلوچستان)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =