برگزاری کارگاه کاوشگری در کانون استان تهران

در ادامه‌ی ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش، کارگاه کاوشگری با موضوع "شیوه‌های اجرایی کارگاه‌های کاوشگری بر اساس کتاب کار" با حضور کارشناسان، مربیان و اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این کارگاه با حضور دکتر محبوبه اسپیدکار، کارشناس و مدرس حوزه‌ی پژوهش، پروانه کیانیان و لیلی همتی مدرسان کارگاه، رئیس گروه تحقیقات توسعه‌ای فرهنگی کانون، مربیان و اعضای استان‌های تهران و قم به صورت حضوری به اجرا در آمد. همچنین اعضا و مربیان سراسر کشور همزمان از طریق سامانه‌ی kpf.ir در این برنامه حضور داشتند.

 در ابتدا علی خدابنده ضمن تبریک هفته‌ی پژوهش به اهمیت موضوع پژوهش اشاره و در خصوص کم و کیف برگزاری این کارگاه و تدوین کتاب کار توضیحاتی ارائه داد. خدابنده همچنین افزود: برنامه‎ی امروز ضبط و در سامانه‌ی آموزش بارگذاری شده و در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

در ادامه توضیحاتی در خصوص اهمیت پژوهش و موضوع کارگاه توسط دکتر اسپیدکار ارائه و پس از آن پروانه کیانیان با طرح مسئله‌ای چالش‌برانگیز، در فعالیتی کارگاهی اعضای حاضر را در معرض چراهای مسئله قرار داده و تا حصول نتیجه این فعالیت ادامه داشت. این فعالیت همزمان توسط دکتر اسپیدکار از طریق برخط برای اعضای حاضر در سامانه تشریح شد.

در بخش دیگری این کارگاه طرح مسئله‌ای دیگر توسط لیلی همتی دیگر مدرس کارگاه بود که با وادار کردن اعضا به تفکر و گفت‌وگو آنان را در رسیدن به بهترین راهکار حل مسئله هدایت کرد.

در پایان بخش اول این کارگاه، سیدمحمد محبی مربی پژوهش اعضا از استان قم، در خصوص مسیرهای پژوهش، هدایت‌گری، نقش مربی در این مسیرها و مسائل پیرامون این موضوع برای اعضای برخط صحبت کرد.

این کارگاه به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران و در چارچوب ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش برگزار شد.

برگزاری کارگاه کاوشگری در کانون استان تهرانبرگزاری کارگاه کاوشگری در کانون استان تهرانبرگزاری کارگاه کاوشگری در کانون استان تهرانبرگزاری کارگاه کاوشگری در کانون استان تهرانبرگزاری کارگاه کاوشگری در کانون استان تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =